Wanneer ik met webwinkeliers spreek, hoor ik bijna altijd de vraag ‘hoe zorg ik er nu voor dat ik gevonden word in Google?’ Dit is zeker geen onbelangrijke vraag, maar wat ik merk is dat deze vraag onterecht meer aandacht krijgt dan de vraag &...

Lees verder op KGOM »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 89
KGOM

Er zijn ontzettend veel aanbieders van zogenaamde webwinkelsoftware op de markt. Eén van de onderdelen die ze vaak als USP gebruiken is de zoekmachine vriendelijkheid. Om erachter te komen of ze dit ook waar kunnen maken hebben we een onderzoek verricht...

Lees verder op KGOM »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 87
KGOM

De mogelijkheid om een call to action knop toe te voegen aan je FB pagina verschijnt bij steeds meer FB pagina’s. Ideaal om mensen direct contact met je op te laten nemen, een workshop te laten boeken of ze bijvoorbeeld te laten shoppen. Ik laat je in d...

Lees verder op KGOM »

86 Facebook shares 86 0 Twitter shares 0 86
KGOM

Uiteraard weet je als webwinkelier dat je klant ontzettend belangrijk is. Hij/zij bepaalt immers of jij de moeite waard bent om zijn geld aan te besteden. Maar weet jij precies wie jouw klant is? Over doelgroepbepaling zijn veel boeken en artikelen geschr...

Lees verder op KGOM »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 82
KGOM

Hier is al veel over gediscussieerd, maar nog niet hier op karelgeenen.nl. “Mensen scannen, ze lezen niet. Schrap minstens de helft van een tekst die je voor offline communicatie gebruikt. Kortom: kort en bondig. Dat is het advies.” Maar is dat werkel...

Lees verder op KGOM »

11 Facebook shares 11 53 Twitter shares 53 76
KGOM

Google experimenteert graag. Maar dit kan soms ook flinke nadelen hebben. Bijvoorbeeld bij het Google+ verhaal. Of beter: Google Maps, Google Places, Google+ verhaal… In dit artikel leer ik je hoe je als bedrijf ervoor kunt zorgen dat je (lokale) Go...

Lees verder op KGOM »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 75
KGOM

Optimaliseer jij je website en zie je soms door de bomen het bos niet meer? De hoeveelheid data kan overweldigend zijn en optimaliseren kost tijd en inspanning, wat het overnemen van best practices verleidelijk maakt. Best practices werken vaak conversiev...

Lees verder op KGOM »

69 Facebook shares 69 5 Twitter shares 5 74
KGOM

De aankondiging op Facebook Newsroom meldt dat er de komende tijd nieuwe features  worden uitgerold die het makkelijker maken om conversaties op Facebook te volgen. Het kunnen gebruiken van hashtags in updates is de eerste stap, maar wat kunnen we eigenl...

Lees verder op KGOM »

37 Facebook shares 37 23 Twitter shares 23 73
KGOM

Hoeveel wil een consument betalen voor je product? Het is een simpele vraag, maar het antwoord is een stuk lastiger. Want hoe bepaal je eigenlijk de optimale prijs? Je wilt je product natuurlijk niet te voordelig aanbieden, waardoor je er weinig aan verdi...

Lees verder op KGOM »

4 Facebook shares 4 0 Twitter shares 0 72
KGOM

Als zelf respecterend bedrijf anno 2013 moet je natuurlijk actief zijn op een social media platform. Op dit moment is Facebook veruit het grootste platform in Nederland, gevolgd door YouTube, LinkedIn en daarna pas Twitter. Toch is het grootste platform n...

Lees verder op KGOM »

28 Facebook shares 28 27 Twitter shares 27 71
KGOM