Nederland telt inmiddels 17,1 miljoen inwoners. Volgens het CBS kwamen er in 2016 bijna 111.000 Nederlanders bij. De groei in de meeste steden komt vooral door geboorte en immigratie. Amsterdam kent een stijging van 15.000 personen en telt als grootste st...

Lees verder op BouwKennisBlog »

59 Facebook shares 59 11 Twitter shares 11 142
BouwKennisBlog

Op dit moment ben ik bezig met een grootschalig BIM project. Indrukwekkende architectuur, met veel hoekverdraaiingen en verschuivingen. Geen vloer of gevel is hetzelfde. Het modelleren op zich is al een uitdaging, laat staan in deze omvang. Daar komt nog...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 15 Twitter shares 15 140
BouwKennisBlog

BIM heeft de toekomst. Dat hoef ik hier niet meer uit te leggen. Maar wie maakt dan die toekomst? De jeugd natuurlijk! Maar laat die nou net geen BIM-opleiding hebben. Er zijn een aantal hindernissen tot een verdere adoptie van BIM. Het groeiende tekort a...

Lees verder op BouwKennisBlog »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 134
BouwKennisBlog

              Veel bedrijven worstelen met duurzaamheid. Om hier meer inzicht in te krijgen ga ik in gesprek met partners, relaties, bedrijven om ons heen om hun visie op het gebied van duurzaamheid te vragen. Vandaag in...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 21 Twitter shares 21 133
BouwKennisBlog

De dodo is een uitgestorven diersoort. Hij leefde op het ooit onbewoonde eiland Mauritius, totdat Nederland het eiland rond 1700 koloniseerde. Op jacht naar voedsel slachtten de Nederlanders de dodo’s en de nesten en eieren werden vernield en opgegeten...

Lees verder op BouwKennisBlog »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 130
BouwKennisBlog

Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de laatste editie van ‘Marketeer in Profiel’ hebben wij Tanja Bongers geïnterviewd. Zij vervult de functie van Marketing Manager bij...

Lees verder op BouwKennisBlog »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 128
BouwKennisBlog

Een nieuw jaar vol nieuwe marketingplannen. Contentmarketing ontpopte zich in 2015 al razendsnel tot één van de meest populaire vormen van marketing en in 2016 gaat het op voor een volgende regeerperiode. Deze marketingvorm is voor iedere organisatie ...

Lees verder op BouwKennisBlog »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 123
BouwKennisBlog

Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de eerste editie van de BouwKennis KwartaalVisie van 2017 hebben wij Thomas Andriessen voor de rubriek ‘Marketeer in Profiel’ geïnterv...

Lees verder op BouwKennisBlog »

62 Facebook shares 62 3 Twitter shares 3 122
BouwKennisBlog

In 2050 woont meer dan 2/3 van de samenleving in steden. Verdere verstedelijking lijkt onomkeerbaar en dat is maar goed ook. Het is de belangrijkste innovatie van de mensheid toch? De stad! We zijn verslingerd aan al dat grootstedelijk geweld, de conseque...

Lees verder op BouwKennisBlog »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 121
BouwKennisBlog

Het valt op dat bedrijven die zich op een transparante manier bezighouden met “feel good” activiteiten beter presteren dan collega bedrijven. Mooi voorbeeld is Tesla. Het is niet dat Tesla de mooiste auto’s maakt (persoonlijke smaak). Waarschijnlijk...

Lees verder op BouwKennisBlog »

12 Facebook shares 12 15 Twitter shares 15 121
BouwKennisBlog
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/