“Ik zocht een interieurverzorgster voor een aantal uren in de week, maar ik zag op haar CV dat ze in het verleden ook wat marketingdingetjes had gedaan. Nu zorgt ze ervoor dat alles verzorgd blijft en doet ze de rest van de week de marketing […...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Wo 05 oktober 2016 - 08:08Edwin VlemsBouwKennisBlog Waar Building Information Modeling (BIM) voor staat is algemeen bekend in de branche. Wat het nu exact omvat is minder helder. Daar zijn vele gedachten en definities over. In het kort omvat BIM het ontwerpen en realiseren van een bouwwerk door een digitaa...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Ma 28 september 2015 - 08:08Fred JanssenBouwKennisBlog Dit jaar ben ik mij meer gaan verdiepen in de mogelijkheden die drones bieden in de bouw. We deden een pilot voor het maken van 3D modellen met drones. Zo leerden we meer over de uitgebreide mogelijkheden en de ontwikkeling van de techniek. Ook de […...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Wo 28 december 2016 - 09:09Björn BouwmeesterBouwKennisBlog “Anderhalf jaar geleden trokken we de conclusie dat er iets miste in onze marktbenadering. We deelden onze kennis offline, maar nog niet online. We hadden ook al langer in de gaten dat marketing veranderde -en nog steeds verandert- en we dachten na...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Wo 28 oktober 2015 - 09:09Edwin VlemsBouwKennisBlog Woningbouwcorporatie Mitros verbouwt jaarlijks een fors aantal van haar 29.000 woningen. Dit kost uiteraard veel geld en veel tijd. In de praktijk gemiddeld vijf dagen om een badkamer te verbouwen. En daar zit een bewoner natuurlijk niet te wachten. Vijf...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Ma 30 januari 2017 - 09:09Hans De WaayBouwKennisBlog Het was een ongemakkelijk moment, ook voor mij. Een deelnemer aan mijn workshop had zojuist verteld dat zijn bedrijf “al een tijdje met inbound marketing bezig is”, maar dat ze “nog geen resultaat zagen”. Toen ik vroeg “Kan...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Wo 23 maart 2016 - 09:09Edwin VlemsBouwKennisBlog ….. is als een te volle mand met langzaam rottend fruit. Ik kies voor het beeld van een fruitmand, omdat kostprijsberekening door partijen in de bouwkolom sterk lijkt op het vergelijken van appels met peren. In de huidige markt gunnen partijen elkaar ge...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Di 21 april 2015 - 08:08Ferry Van WilgenburgBouwKennisBlog In de bouwwereld is een interessante ontwikkeling gaande, ingegeven door de crisis. De rolverdeling is aan het verschuiven, en er ontstaan samenwerkingsverbanden die eerder ondenkbaar waren. Waar de architect “vroeger” als bouwheer fungeerde, vindt hi...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Wo 24 september 2014 - 06:06Maurice Van DintherBouwKennisBlog Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de tweede editie van de BouwKennis KwartaalVisie van 2017 hebben wij Mathijs Leffers voor de rubriek ‘Marketeer in Profiel’ geïntervi...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Di 09 mei 2017 - 08:08BouwKennis RedactieBouwKennisBlog Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de laatste editie van ‘Marketeer in Profiel’ hebben wij Erik Spijkerman geïnterviewd. Hij is werkzaam als Marketing Directeur bij Oo...
Lees verder op BouwKennisBlog »
Di 26 april 2016 - 08:08BouwKennis RedactieBouwKennisBlog