“Ik zocht een interieurverzorgster voor een aantal uren in de week, maar ik zag op haar CV dat ze in het verleden ook wat marketingdingetjes had gedaan. Nu zorgt ze ervoor dat alles verzorgd blijft en doet ze de rest van de week de marketing […...

Lees verder op BouwKennisBlog »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 400 LinkedIn shares 400 0 GooglePlus shares 0 406
BouwKennisBlog

Waar Building Information Modeling (BIM) voor staat is algemeen bekend in de branche. Wat het nu exact omvat is minder helder. Daar zijn vele gedachten en definities over. In het kort omvat BIM het ontwerpen en realiseren van een bouwwerk door een digitaa...

Lees verder op BouwKennisBlog »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 301 LinkedIn shares 301 0 GooglePlus shares 0 311
BouwKennisBlog

Dit jaar ben ik mij meer gaan verdiepen in de mogelijkheden die drones bieden in de bouw. We deden een pilot voor het maken van 3D modellen met drones. Zo leerden we meer over de uitgebreide mogelijkheden en de ontwikkeling van de techniek. Ook de […...

Lees verder op BouwKennisBlog »

50 Facebook shares 50 19 Twitter shares 19 218 LinkedIn shares 218 0 GooglePlus shares 0 287
BouwKennisBlog

“Anderhalf jaar geleden trokken we de conclusie dat er iets miste in onze marktbenadering. We deelden onze kennis offline, maar nog niet online. We hadden ook al langer in de gaten dat marketing veranderde -en nog steeds verandert- en we dachten na...

Lees verder op BouwKennisBlog »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 250 LinkedIn shares 250 2 GooglePlus shares 2 253
BouwKennisBlog

Woningbouwcorporatie Mitros verbouwt jaarlijks een fors aantal van haar 29.000 woningen. Dit kost uiteraard veel geld en veel tijd. In de praktijk gemiddeld vijf dagen om een badkamer te verbouwen. En daar zit een bewoner natuurlijk niet te wachten. Vijf...

Lees verder op BouwKennisBlog »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 212 LinkedIn shares 212 0 GooglePlus shares 0 230
BouwKennisBlog

Het was een ongemakkelijk moment, ook voor mij. Een deelnemer aan mijn workshop had zojuist verteld dat zijn bedrijf “al een tijdje met inbound marketing bezig is”, maar dat ze “nog geen resultaat zagen”. Toen ik vroeg “Kan...

Lees verder op BouwKennisBlog »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 223 LinkedIn shares 223 0 GooglePlus shares 0 223
BouwKennisBlog

….. is als een te volle mand met langzaam rottend fruit. Ik kies voor het beeld van een fruitmand, omdat kostprijsberekening door partijen in de bouwkolom sterk lijkt op het vergelijken van appels met peren. In de huidige markt gunnen partijen elkaar ge...

Lees verder op BouwKennisBlog »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 205 LinkedIn shares 205 0 GooglePlus shares 0 215
BouwKennisBlog

In de bouwwereld is een interessante ontwikkeling gaande, ingegeven door de crisis. De rolverdeling is aan het verschuiven, en er ontstaan samenwerkingsverbanden die eerder ondenkbaar waren. Waar de architect “vroeger” als bouwheer fungeerde, vindt hi...

Lees verder op BouwKennisBlog »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 200 LinkedIn shares 200 2 GooglePlus shares 2 208
BouwKennisBlog

Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de tweede editie van de BouwKennis KwartaalVisie van 2017 hebben wij Mathijs Leffers voor de rubriek ‘Marketeer in Profiel’ geïntervi...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 2 Twitter shares 2 197 LinkedIn shares 197 0 GooglePlus shares 0 201
BouwKennisBlog

Elk kwartaal bezoekt BouwKennis voor haar BouwKennis Kwartaalvisie een marketeer die actief is in de bouwsector. In de laatste editie van ‘Marketeer in Profiel’ hebben wij Erik Spijkerman geïnterviewd. Hij is werkzaam als Marketing Directeur bij Oo...

Lees verder op BouwKennisBlog »

23 Facebook shares 23 0 Twitter shares 0 170 LinkedIn shares 170 0 GooglePlus shares 0 193
BouwKennisBlog