België telt sinds 2013 meer dan één miljoen bedrijfswagens. Dat blijkt uit cijfers van de FOD Mobiliteit. 65,6 procent van de verplaatsingen in ons land worden dus met bedrijfswagens gedaan. Opvallend: 9,5 procent van de werknemers komt met de...
Lees verder op Bloovi »

1313

0
1490 Ma 07 maart 2016 - 09:09Bloovi RedactieBlooviNooit eerder werden er zoveel kinderen van school gestuurd als in 2016: 2.387, zo meldt het jaarverslag van de Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB's). Bijna altijd zijn gedragsproblemen de oorzaak. Zorgwekkend, maar de vraag is voor wie? Wat a...
Lees verder op Bloovi »

1119

116
1412 Ma 08 mei 2017 - 04:04Mischa VerheijdenBlooviHoe kan je als organisatie echt customer centric worden? Niet als een slogan, maar als strategie. En wat betekent dat dan voor je organisatiecultuur? Holacracy is een antwoord: een radicaal ander managementsysteem dat de manier verandert waarop e...
Lees verder op Bloovi »

473

108
1371 Di 24 januari 2017 - 10:10Mischa VerheijdenBlooviAndré Duval (1953) noemt zich nog altijd een reclamejongen. Samen met Guillaume Van der Stichelen sticht hij in 1996 het reclamebureau Duval Guillaume en samen schrijven ze reclamegeschiedenis. Zes jaar na de overname door Publicis volgt de exit...
Lees verder op Bloovi »

479

0
1312 Do 07 juli 2016 - 15:03Mischa VerheijdenBlooviDe meeste boeken worden slechts eenmaal gelezen (of niet) en blijven daarna voor jaren in de kast. Zonde, vinden tweedehandsboekenverkoper Dieter Byttebier (31) en internetondernemer Michael van den Reym (30). Geïnspireerd door de opkomende deel...
Lees verder op Bloovi »

1099

0
1242 Vr 10 juni 2016 - 08:08Thomas Van Den ElzenBlooviIs er iets aan de hand als het gaat om het opleiden van leerlingen voor hun (arbeids)toekomst? Ja, concludeert hoogleraar onderwijspsychologie en universiteitshoogleraar aan de Open Universiteit Paul A. Kirschner: bijna 125.000 MBO-studenten word...
Lees verder op Bloovi »

991

196
1187 Di 12 december 2017 - 05:05Mischa VerheijdenBloovi‘Cannes’ maakt pijnlijk duidelijk hoe het reclamevak alle symptomen vertoont van een industrie die geen antwoord op disruptie heeft, stelt Tom de Bruyne.
Is de reclamesector het volgende disruptie slachtoffer? Alles wijst in die richting ge...
Lees verder op Bloovi »

388

0
1146 Wo 01 juli 2015 - 07:07Tom De BruyneBloovi“Laten we eerlijk zijn, ik ben een ancien aan het worden in de start-upwereld”, lacht Peter Hinssen, keynote speaker, auteur en oprichter van innovatiebedrijf nexxworks. Ik vraag hem of hij het kan geloven dat hij een rolmodel is in de Belgis...
Lees verder op Bloovi »

498

0
1115 Wo 27 juli 2016 - 04:04Magali De ReuBlooviWerken vanuit het pittoreske Parijs of aan de rand van een zwembad in Saint-Tropez, klinkt jou dat ook als een droom in de oren? Voor de werknemers van Punchline, een Belgisch social media agency is het dagelijkse realiteit. Net zoals ze ook uiters...
Lees verder op Bloovi »

1037

27
1064 Ma 11 juni 2018 - 04:04Lara DeraesBlooviTegenwoordig kun je geen artikel over de toekomst van marketing lezen, of het gaat over de impact van artificiële intelligentie. Een hot topic dus. Niet voor Mieke De Ketelaere, Director Customer Intelligence bij SAS, die daar al meer dan 25 jaa...
Lees verder op Bloovi »

978

34
1012 Ma 20 november 2017 - 06:06Bloovi StudioBloovi