Professor Jan Rotmans is hoogleraar en internationale autoriteit op het gebied van duurzaamheid en transitie. Bloovi-schrijver Mischa Verheijden zocht hem op aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Jan Rotmans is geen man van ingewikkelde theor...

Lees verder op Bloovi »

11924 Facebook shares 11924 415 Twitter shares 415 3230 LinkedIn shares 3230 11 GooglePlus shares 11 15580
Bloovi

De toeristische dienst van de Zwitserse regio Graubünden heeft een geniale marketingactie gelanceerd die in een mum van tijd viraal ging op het internet. Reizigers in het station van Zurich wisten niet goed wat ze meemaakten toen bleek dat de re...

Lees verder op Bloovi »

12253 Facebook shares 12253 0 Twitter shares 0 1026 LinkedIn shares 1026 23 GooglePlus shares 23 13302
Bloovi

Er is iets buitengewoons aan de gang in de wereld. En je zal het enkel beseffen als je jezelf bevrijdt van de normen die de maatschappij je oplegt. Pas dan kan je de wereld bekijken vanuit een ander perspectief: datgene waarbij alles aan het vera...

Lees verder op Bloovi »

6250 Facebook shares 6250 2 Twitter shares 2 946 LinkedIn shares 946 21 GooglePlus shares 21 7219
Bloovi

Peter Hinssen noemt zichzelf een ‘technologist naturally high on change’. Hij kan enorm gepassioneerd vertellen over technologie: over hoe digitaal het nieuwe normaal is geworden, hoe technologie onze wereld herschept. Maar met dezelfde passi...

Lees verder op Bloovi »

3103 Facebook shares 3103 56 Twitter shares 56 1208 LinkedIn shares 1208 6 GooglePlus shares 6 4373
Bloovi

IKEA heeft haar nieuwe catalogus voorgesteld met behulp van een hilarisch filmpje. De meubelketen haalde haar inspiratie bij Apple en imiteerde daarbij Apple’s typische stijl om een nieuw product voor te stellen. Het filmpje ging in een mum van...

Lees verder op Bloovi »

4045 Facebook shares 4045 0 Twitter shares 0 317 LinkedIn shares 317 8 GooglePlus shares 8 4370
Bloovi

We trokken met het Bloovi redactieteam naar Rotterdam om professor Jan Rotmans te interviewen over ondernemen in een revolutionair tijdperk: Jan Rotmans: "Als je als bedrijf niet voldoet aan deze 5 criteria, dan ga je eraan"​ [VIDEO] geschreve...

Lees verder op Bloovi »

1315 Facebook shares 1315 201 Twitter shares 201 2420 LinkedIn shares 2420 4 GooglePlus shares 4 3940
Bloovi

We weten wat we hebben, niet wat we krijgen. En toch zal onze samenleving, de economie en de machtsstructuren onherroepelijk op de schop gaan. Alles wordt anders. Dat anders is niet per se beter of mooier, maar het is wel beter toegerust voor de...

Lees verder op Bloovi »

2009 Facebook shares 2009 129 Twitter shares 129 1205 LinkedIn shares 1205 6 GooglePlus shares 6 3349
Bloovi

De nationale beroepsvereniging van meubelhandelaars NAVEM organiseerde op 1 december haar jaarlijkse congres in de Gentse Ghelamco Arena. Zowat 250 retailondernemers hoorden er onder meer van Herman Konings een misschien enigszins onverwachte –...

Lees verder op Bloovi »

2469 Facebook shares 2469 0 Twitter shares 0 703 LinkedIn shares 703 6 GooglePlus shares 6 3178
Bloovi

Net nu de geruchten rond Apple's intrede in de auto-sector even gingen liggen, duikt het volgende op: Apple heeft zich officieel geregistreerd als autobouwer in Zwitserland. Dat gebeurde door Apple's vaste advocatenkantoor Baker & McKenzie. Met d...

Lees verder op Bloovi »

2096 Facebook shares 2096 0 Twitter shares 0 204 LinkedIn shares 204 3 GooglePlus shares 3 2303
Bloovi

Hoe overleven in tijden van gigantisch snelle technologische vooruitgang? Een ding is duidelijk: bedrijfsleiders moeten nu meer dan ooit klaar zijn om extreem wendbaar in te spelen op de grillen van de markt. Maar de realiteit is echter anders. D...

Lees verder op Bloovi »

686 Facebook shares 686 168 Twitter shares 168 1082 LinkedIn shares 1082 5 GooglePlus shares 5 1941
Bloovi