Aandacht trekken en online vindbaar zijn? Gebruik visuele content!
Een foto zegt meer dan duizend woorden wordt wel eens gezegd. Er zijn indrukwekkende voorbeelden waarvoor deze uitspraak gemaakt lijkt te zijn. In sommige situaties is inhoudelijke tekst echter belangrijker dan de bijbehorende foto. De afbeelding kan op d…
Wil je beter gevonden worden op Google? Probeer SEOmonitor!
Wil je beter gevonden worden op Google, maar heb je geen idee hoe je dat aanpakt? In dit artikel ga ik in op de tool SEOmonitor die de SEO van jouw bedrijf in goede banen kan leiden. Er komen steeds meer tools voor zoekmachine optimalisatie op de markt en…
Lanceer jouw moderne marketingstrategie in 8 fasen (fase 1-4)
Op 19 en 20 mei vond het marketingevenement The Inbounder plaats in Valencia. Mijn collega Inge en ik vielen er met onze neus in de spreekwoordelijke boter. We mochten steeds vooraan in de zaal plaatsnemen, kregen heerlijke hapjes voorgeschote…
Veelgemaakte fouten bij Call-to-Actions
Onlangs las ik het boek Inbound Marketing – get found using Google, Social Media and Blogs (Halligan & Shah, 2010). Het inspireerde me om te schrijven over Call-to-Actions, afgekort CTA’s. Een CTA is een knop of link op bijvoorbeeld een webpagina…
Is het de blog of het blog? En wat maakt dat uit?
Wie zelf zijn blogs schrijft, heeft het vast al eens meegemaakt: twijfel rondom de schrijfwijze van bepaalde (vaak van oorsprong Engelse) woorden. Is het dit blog of deze blog? De ebook of het ebook? De white paper of het white paper? En dan heb ik het…
Marketing meets storytelling: hoe schrijf je een goed verhaal?
Als moderne marketeer wil ik graag op de hoogte zijn van trends en nieuwe tactieken. Daarom probeer ik zoveel mogelijk kanalen in de gaten te houden die mij op nieuwe ideeën kunnen brengen en verwijzen naar marketingonderzoeken. Zo ben ik laatst begonnen…
Bereik hogere conversie door bezoekers slim te verwelkomen
Weet je wat zo handig is aan ons geheugen? Dat we er dingen mee kunnen onthouden. Zoals namen van andere mensen. Soms vergeet je die namen weer, dan is het handig als je een geheugensteuntje hebt in de vorm van een visitekaartje of LinkedIn connectie. Doo…
Is jouw website mobile ready?
Tip: lees dit blog op je smartphone! Onderzoek wijst uit dat 60% van de online zoekopdrachten afkomstig is van mobiele apparaten. Daarbij geldt dat 46% van de mobiele bezoekers nooit meer naar een website te…
Met deze drie stappen bedenk jij de perfecte blogtitel
Wat doe je als jouw blogs inhoudelijk interessant zijn, maar minder gelezen worden dan je had verwacht? Een laag bezoekersaantal op je blog kan verschillende oorzaken hebben. Deel je het blog bijvoorbeeld wel (genoeg) op sociale media? Bevind je je dan we…
Wat is retargeting en hoe zet je het effectief in?
Haal je voor jouw gevoel niet voldoende leads binnen met jouw inbound marketing campagnes? Dan kun je er mee stoppen óf (de betere optie) jouw bestaande strategie aanpassen en uitbreiden. Bijvoorbeeld door retargeting in te zetten. Kort gezeg…