De tagline: belangrijker dan je denkt
Voordat je verder leest wil ik alvast mijn excuses aanbieden. Dit blog gaat je namelijk tijd kosten. Veel tijd. Sorry daarvoor. Ik ga je namelijk keihard aan het werk zetten. Slechts een klein deel van jullie zal tevreden achterover kunnen leunen na het l…
Het nadeel van Google’s ‘Voor mobiel’ label
Google’s ‘Voor mobiel’ label: wat je niet verteld werd In het laatste kwartaal van 2014 introduceerde Google het label ‘Voor mobiel’ in haar zoekresultaten. Dit label laat zien welke websites goed werken op een mobiel apparaa…
SEO misverstanden: De metaomschrijving
Op de een of andere manier zijn er bepaalde elementen die nog steeds onterecht als SEO-factor worden aangemerkt. Eén van die elementen is de meta-omschrijving. Hoog tijd om duidelijkheid te verschaffen over de functie van de meta-omschrijving en waarom h…
HTTPS voor jouw website is onvermijdelijk. Dit is waarom.
In 2014 kondigde Google al aan HTTPS als SEO-factor mee te gaan wegen. In een blog dat ik daar toen over schreef was mijn advies om niet enkel voor het SEO-effect een SSL-certificaat aan te schaffen voor jouw website. Je kunt er nu alleen niet meer onderu…
Keyboost van iPower: hoe werkt het en wat is het risico?
Wanneer je serieus bezig bent met SEO, is de kans groot dat je de naam Keyboost wel eens tegengekomen bent. Zelfs wanneer je niet eens zo actief bent met je eigen website, kun je wel eens een mail hebben ontvangen van Keyboost, Gregory Liénard of iPower,…
SEO: white hat, grey hat en black hat
Welke SEO-technieken kies jij? Hoe vaak ik niet hoor als ik over SEO praat met mensen: “iedereen vertelt weer wat anders”. Klopt. Helaas. Want wie moet jij nu geloven? Dat is -zeker voor buitenstaanders- heel lastig, dat begrijp ik. Laat ik ee…
Waarom Google algoritme-updates helemaal geen probleem zijn
Heel vervelend, al die algoritme-updates van Google, vind je ook niet? Oké sorry, ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet vervelend vind. Die updates dienen een doel en je hoeft er beslist geen last van te hebben. Echt niet. In dit artikel leg ik je enkel…
Bouw je eigen stad vol content
In zijn artikel over skyscraper content legt Pim de Rooij uit hoeveel content bijdraagt goede vindbaarheid en autoriteit. Een prima verhaal, waarbij ik het vooral ook eens ben met de conclusie: het gaat om de inhoud… The post Bouw je eigen stad vol con…
Afbeeldingen op je website optimaliseren: SEO quick win!
Afbeeldingen op je website optimaliseren Een van de aspecten waar ik naast tekst op let bij het optimaliseren van websites, is het juiste gebruik van afbeeldingen. Hier gaat namelijk nog veel mis, terwijl afbeeldingen ook bijdragen aan je vindbaarheid. D…
Wat woorden doen: hoe tekst jou omzet oplevert, of omzet kost
Tekst heeft een enorme impact op jouw organisatie. Gek genoeg onderschatten veel organisaties nog steeds de kracht van woorden. En bezuinigen ze dus op teksten. Een copywriter is niet nodig, denken ze. Want iedereen kan wel een tekst schrijven. Fout. Teks…