Offline retail is niet dood
Begrijp me niet verkeerd. Het model van klassieke retail op zich is voltooid verleden tijd. Met dat in het achterhoofd hebben onheilspellende berichten over de toekomst (lees: ondergang) van retail dus wel een punt. Maar stellen dat e-commerce klassieke r…
De zoektocht naar het juiste online marketingbureau
Bij de zoektocht naar het juiste online marketingbureau zien we regelmatig dat mensen keuzes maken zonder de inhoud van hun stappen voldoende te begrijpen. Daardoor is het ook moeilijk om het ‘juiste’ bureau te kiezen. Goede of slechte bureaus/mensen, voo…
Waarom branding niet altijd een banner hoeft te zijn
Er is een onderwerp bij ons op kantoor en bij onze klanten dat voor veel discussie zorgt. Om even de situatie de schetsen: we werken voor retailers die naast omzetdoelstellingen (of winst), ook hun naamsbekendheid willen versterken. De prioritise…
Een omnichannelstrategie is alleen succesvol met de juiste mindset
Of ze het nu leuk vinden of niet, bedrijven opereren tegenwoordig in een omnichannel-wereld. Ze zetten daarom steeds vaker in op marketingstrategieën die alle touchpoints voorzien. Dezelfde producten worden op meerdere online platformen aangeprezen. Mark…
Is je marketingplan voor 2021 compleet? Stel jezelf eerst deze 11 vragen
Q4 loopt op z’n einde en eerlijk gezegd kan 2021 niet snel genoeg komen voor veel organisaties. Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen, een nieuwe start, een kans om 2020 als een afwijking in de boeken te zetten en terug te keren naar de normale gang…
Ga niet blindelings te werk: bundel branding & performancemarketing
De meeste marketinginspanningen zijn opgesplitst in branding-, ofwel performancemarketing. Maar klopt die lijn tussen deze twee termen wel? Laten we beiden eerst eens bekijken, zodat we allemaal op één lijn zitten. Branding marketing Marketing die de al…
5 redenen om meer aan klantretentie te doen
Zoals de meeste marketeers focus jij je misschien ook vooral op het winnen van nieuwe klanten en minder op het behouden van bestaande. Maar is dat wel terecht? Voorkom dat je tunnelvisie krijgt voor acquisitie en ontdek waarom klantretentie ook jouw aanda…
Bestaat jouw marketingmix uit dogs, cash cows of toch eerder stars?
De BCG Matrix, ook wel bekend als de Boston Matrix, is een populair model om de beleggingsportefeuille van een bedrijf te schetsen. Het is een matrix die alle producten en diensten die een bedrijf in portefeuille heeft, positioneert op een manier die hun…
Waarom veel marketingstrategieën mislukken – en wat je daaraan kunt doen
Waarom verwachten we vaak zoveel van digitale transformaties en online marketingresultaten? Is het omdat onze timelines gevuld zijn met snelle succesverhalen? Omdat de nieuwste tools gouden bergen beloven? Of omdat we het liefst met alle nieuwe winden mee…
4 kenmerken voor de ideale digital marketeer & zo test je ze
Als je op zoek gaat naar een nieuwe collega, waar moet je dan op letten? En hoe kun je bepaalde kenmerken op voorhand testen? Je wil ‘miss-hires’ natuurlijk het liefst voorkomen. In dit artikel ga ik in op welke kenmerken belangrijk zijn voor een digi…