Retail en internet: wat staat ons nog te wachten?
Foto: Marcel OostwijkDirect na het bericht vorige maand dat we uit de recessie gekomen waren, kwam het CBS met haar cijfers over het derde kwartaal. Het gaat nog steeds slecht in detailhandel, met……
Google+ als webcarekanaal bij T-Mobile
Sinds 25 februari zet T-Mobile nu ook Google+ in als webcarekanaal. We praatten met Ruud Huigsloot over de nieuwe mogelijkheden van Google+, klanttevredenheid en de veranderende telecommarkt….
FrieslandCampina: ‘Eurosparen moet nummer 1 loyaliteitsplatform van Nederland worden’
Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina bindt klanten aan zich met het loyaltyprogramma Eurosparen. Belangrijk uitgangspunt is het mogelijk maken van leuke uitjes in krappe tijden. ‘Ik sluit samenwerkingen met andere loyaliteitsprogramma’s niet uit…
Google volgt je binnenkort de winkel in
Wat is de impact van Google Adwords campagnes op de fysieke winkelomzet? Google kan retailers daar binnenkort antwoord op geven door de consument offline de winkel in te volgen. De in-store conversie wordt gemeten door klikgedrag te koppelen aan devices e…
Do’s & Don’ts volgens de Reclamecode Social Media
Gisteren werd de nieuwe Reclamecode Social Media gepresenteerd aan adverteerders en social media marketingbureaus tijdens een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd door de DDMA. Opvallend: dit……
Hashtags op elk sociaal netwerk: is het al tijd voor een Hashtag strategie?
We zagen het vorige maand al in het filmpje van Justin Timberlake en Jimmy Fallon: hashtags zijn niet voor het normale gesprek. Maar in navolging van Twitter, Pinterest, Instagram, Flickr en……
Retailer moet investeren in fulfillment
Retailers moeten een naadloze winkelervaring bieden voor hun klanten op ieder mogelijk kanaal: website, mobiele telefoon, catalogus of in de winkel. Of ze dreigen hun klanten te verliezen aan concurrenten die wél voor elke grillige wens en via elk kanaal…
Wanneer loont Facebook Ads?
Recent werd adverteren op Facebook sterk afgeraden door onderzoeksbureau Forrester. Ze vroegen marketeers om aan te geven hoe tevreden ze zijn met de toegevoegde waarde van adverteren op……
Gas geven met contentmarketing
Klanten worden steeds slimmer. Ze accepteren slechte advertenties steeds minder. Contentmarketing is het toverwoord van nu, maar dat zal ook weer verdwijnen wanneer we als marketeers beseffen dat……
Amazon’s strategie als blauwdruk voor elk bedrijf
Amazon ving 30 procent van alle Amerikaanse e-commerce omzet in 2013. Waar komt het succes van Amazon toch vandaan? En hoe zijn die principes toe te passen op andere bedrijven? Het goede nieuws: de strategie van Amazon door CEO Jeff Bezos is toepasbaar vo…