Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

54 Facebook shares 54 39 Twitter shares 39 338 LinkedIn shares 338 2 GooglePlus shares 2 433
Marketingfacts

Hoe zorg je ervoor dat het nieuwe intranet een succes wordt? Een vraag die Paul Kouwenberg (webadviseur) en Irma van den Meijdenberg (communicatieadviseur) van zorginstelling Thebe (regio Noord-Brabant) zichzelf anderhalf jaar geleden stelden. Na een aan...

Lees verder op Frankwatching »

160 Facebook shares 160 37 Twitter shares 37 157 LinkedIn shares 157 2 GooglePlus shares 2 356
Frankwatching

We zien iets grandioos over het hoofd op onze websites: microcopy. Een simpel zinnetje dat je klant verleidt. Omdat je bezoeker maar zo’n 20 procent leest, maakt microcopy op strategische plekken het grote verschil. Bij je call-to-actionknop bijvoorbeel...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 45 Twitter shares 45 158 LinkedIn shares 158 2 GooglePlus shares 2 258
Frankwatching

Van nature zoeken we graag mensen op die op dezelfde lijn zitten als wij. Dat is prettig, want je voelt je gehoord en serieus genomen. Hierdoor ontstaat alleen wel een wij/zij-gevoel. Wij zijn ‘normaal’ en zij zijn ‘raar’. En dat...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 57 Twitter shares 57 168 LinkedIn shares 168 3 GooglePlus shares 3 252
Frankwatching

De laatste jaren is de omzet uit webwinkels ontzettend hard gestegen. Daarnaast groeit het aantal webwinkels in Nederland, met als gevolg meer concurrentie. Het wordt daarom steeds belangrijker om je te onderscheiden van de concurrent en net dat beetje e...

Lees verder op Frankwatching »

35 Facebook shares 35 42 Twitter shares 42 115 LinkedIn shares 115 5 GooglePlus shares 5 197
Frankwatching

De investeringstak van RTL Nederland neemt voor drie miljoen euro een minderheidsbelang in verkoper van designmeubelen Flinders. Dat start volgende maand een tv-campagne als onderdeel van de strategie het merk uit te bouwen....

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 20 Twitter shares 20 161 LinkedIn shares 161 1 GooglePlus shares 1 189
Emerce

Wat heb je aan goede content als niemand die te zien krijgt? Nu zoveel bedrijven zich bezighouden met het produceren van content, is een goede distributiestrategie minstens zo belangrijk als het brengen van een sterk verhaal. Praktisch alle grote nieuwsme...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 29 Twitter shares 29 141 LinkedIn shares 141 4 GooglePlus shares 4 183
Marketingfacts

Bezorgkosten bij online bestellingen zijn een pain in the ass en soms zelf een reden om volledig af te haken bij een bestelling. Zeker voor kleine bestellingen van een paar tientjes, is het niet prettig als je daarvoor steeds weer een paar euro voor...

Lees verder op DutchCowboys »

117 Facebook shares 117 31 Twitter shares 31 25 LinkedIn shares 25 1 GooglePlus shares 1 174
DutchCowboys

Ooit al problemen gehad met het samenleggen voor een groepscadeau? De Gentse start-up Kadonation kent er alles van en wil soortgelijke problemen van de baan vegen. Het bedrijf bouwde een platform dat het samenleggen voor cadeau’s vergemakkelijk...

Lees verder op Bloovi »

125 Facebook shares 125 10 Twitter shares 10 26 LinkedIn shares 26 1 GooglePlus shares 1 162
Bloovi

Het lijkt heel simpel: Je hebt een idee. Je zoekt enkele investeerders die geld op tafel willen leggen om jouw product op de markt te brengen, en klaar is kees! Maar is dit wel de way to go? Ondernemer Jorn Vanysacker trok in 2012 naar Londen om...

Lees verder op Bloovi »

61 Facebook shares 61 18 Twitter shares 18 68 LinkedIn shares 68 3 GooglePlus shares 3 150
Bloovi