Ondanks het feit dat het aantal mensen dat jouw website bezoekt via een smartphone alleen maar toeneemt, is dat over het algemeen geen trend die we terug zien in het conversiepercentage voor het mobiele verkeer. Het gemiddelde conversiepercentage voor mo...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 154 LinkedIn shares 154 0 GooglePlus shares 0 163
Traffic Builders

In deel 1 van deze blogserie over UTM tagging heb ik besproken wat UTM tagging precies inhoudt en waarvoor je het gebruikt (spoiler: het goed inzichtelijk maken van de prestaties per kanaal). Het (inmiddels) geoefende oog ziet het gelijk: de link hiervoor...

Lees verder op Traffic Builders »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 151 LinkedIn shares 151 0 GooglePlus shares 0 154
Traffic Builders

Hoe vaak hoor je mensen wel niet roepen dat al die grote bedrijven (Google) véél te veel van ons weten?! Elke verjaardag moet ik tenminste één keer uitleggen waarom het ook best fijn is om ‘gerichte advertenties’ te zien. Maar hoe gericht...

Lees verder op Traffic Builders »

44 Facebook shares 44 0 Twitter shares 0 105 LinkedIn shares 105 0 GooglePlus shares 0 149
Traffic Builders

In 2014 schreef ik nog een blog over de AdWords sterk gelijkende varianten: AdWords exact keyword matching ten dode opgeschreven? De belangrijkste boodschap hierin was dat vanaf september 2014 [exacte keywords] niet meer écht exact zouden zijn. Dit in ve...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 142 LinkedIn shares 142 0 GooglePlus shares 0 148
Traffic Builders

Iedereen die een AdWords-account beheert weet dat (een klein beetje) kennis van statistiek geen overbodige luxe is. Rekenen met gemiddelden, significantie en percentages is aan de orde van de dag. In deze serie neem ik jullie mee in de wondere wereld van...

Lees verder op Traffic Builders »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 130 LinkedIn shares 130 0 GooglePlus shares 0 141
Traffic Builders

Net 3 maanden nadat Google de zoekresultaten aanpaste door de rechter advertenties te verwijderen wordt de volgende (grote) update aangekondigd: Expanded Text Ads. Op de Google Performance Summit werd gisteren verteld dat we een aantal grote wijzigingen...

Lees verder op Traffic Builders »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 133 LinkedIn shares 133 0 GooglePlus shares 0 141
Traffic Builders

Op 1 februari 2016 is Traffic Builders gestart met het traineeship online marketing. Voorwaarden: HBO+ en affiniteit met online marketing, werkervaring is een pré. Uit de grote stroom van aanmeldingen zijn drie jonge talenten Cliff, Bas en Rob naar voren...

Lees verder op Traffic Builders »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 113 LinkedIn shares 113 0 GooglePlus shares 0 138
Traffic Builders

Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal,...

Lees verder op Traffic Builders »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 127 LinkedIn shares 127 0 GooglePlus shares 0 134
Traffic Builders

In het weekend van 18 tot en met 20 november reisden zo’n 200 CRO-experts van over de hele wereld af naar het mooie Texel voor een weekend vol inspiratie, netwerken en fun. Het gehele Opduin hotel stond dit weekend in het teken van conversie. Natuurlijk...

Lees verder op Traffic Builders »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 131 LinkedIn shares 131 0 GooglePlus shares 0 134
Traffic Builders

Ik krijg regelmatig vragen van klanten die op zoek zijn naar manieren om de resultaten van hun inspanningen op de verschillende (online) kanalen inzichtelijk te maken in Google Analytics. En dat is heel begrijpelijk, want je kunt je inspanningen pas goed...

Lees verder op Traffic Builders »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 124 LinkedIn shares 124 0 GooglePlus shares 0 131
Traffic Builders