In 2014 schreef ik nog een blog over de AdWords sterk gelijkende varianten: AdWords exact keyword matching ten dode opgeschreven? De belangrijkste boodschap hierin was dat vanaf september 2014 [exacte keywords] niet meer écht exact zouden zijn. Dit in ve...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 148
Traffic Builders

Iedereen die een AdWords-account beheert weet dat (een klein beetje) kennis van statistiek geen overbodige luxe is. Rekenen met gemiddelden, significantie en percentages is aan de orde van de dag. In deze serie neem ik jullie mee in de wondere wereld van...

Lees verder op Traffic Builders »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 141
Traffic Builders

Net 3 maanden nadat Google de zoekresultaten aanpaste door de rechter advertenties te verwijderen wordt de volgende (grote) update aangekondigd: Expanded Text Ads. Op de Google Performance Summit werd gisteren verteld dat we een aantal grote wijzigingen...

Lees verder op Traffic Builders »

8 Facebook shares 8 0 Twitter shares 0 141
Traffic Builders

Op 1 februari 2016 is Traffic Builders gestart met het traineeship online marketing. Voorwaarden: HBO+ en affiniteit met online marketing, werkervaring is een pré. Uit de grote stroom van aanmeldingen zijn drie jonge talenten Cliff, Bas en Rob naar voren...

Lees verder op Traffic Builders »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 138
Traffic Builders

Interview met Tuncay Oner Op een zonnige vrijdagmiddag in januari zit ik met collega Tuncay Oner, Marketing Intelligence engineer van Traffic Builders, in de relaxfauteuils op de bovenste verdieping van de Almeerse Carlton WTC Tower,  het hoogste punt v...

Lees verder op Traffic Builders »

25 Facebook shares 25 0 Twitter shares 0 128
Traffic Builders

Met ingang van 1 juli voert Google de aangekondigde URL-wijzigingen door voor AdWords. Het principe van de AdWords upgrade is simpel: waar de oude bestemmings-URL’s in AdWords bestonden uit de landingspagina en eventuele trackingparameters, worden deze...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 127
Traffic Builders

Gisteren is Google Analytics met een grote aankondiging gekomen: de Google Analytics 360 Suite, “An enterprise-class solution for a multi-screen world” ! De steeds groeiende mogelijkheden in devices en kanalen maakt het begrijpen van de customer journ...

Lees verder op Traffic Builders »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 125
Traffic Builders

Conversies, waar vinden die plaats? Ik hoor je denken: ‘op een website’. Incorrect! Conversies vinden plaats in het brein van je bezoeker. Welke delen van het brein worden er tijdens een sitebezoek aangesproken? En hoe verhouden deze zich tot het onli...

Lees verder op Traffic Builders »

14 Facebook shares 14 0 Twitter shares 0 125
Traffic Builders

Een goede marketingmix sluit aan op de verschillende fases van het koopproces van de doelgroep. Hierin is het vaak niet realistisch om alle kanalen op dezelfde KPI’s af te rekenen. Ook je SEA campagnes kan je inzetten in de verschillende fases van het...

Lees verder op Traffic Builders »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 125
Traffic Builders

Significantie en power, voor veel mensen lastige termen. Waarom worden deze termen vaak in één adem met A/B testing en conversie-optimalisatie genoemd? Simpel gezegd: omdat we willen uitsluiten dat onze testuitslagen op toeval berusten. Toeval is een wo...

Lees verder op Traffic Builders »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 118
Traffic Builders