Google vertoont geen advertenties meer uit Google AdWords rechts van de organische zoekresultaten. In de zoekresultaten worden Google AdWords advertenties voortaan alleen nog boven en onder de niet-gesponsorde resultaten getoond. Hiermee wordt de layout v...

Lees verder op Traffic Builders »

35 Facebook shares 35 0 Twitter shares 0 263 LinkedIn shares 263 0 GooglePlus shares 0 298
Traffic Builders

Op de vroege ochtend van 3 juni stonden 40 consultants op Schiphol het slaapzand uit hun ogen te wrijven. Na weken hints en verrassingselementen kregen zij de langverwachte tickets overhandigd naar de beloofde zonnige bestemming. “Work hard, play...

Lees verder op Traffic Builders »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 261 LinkedIn shares 261 0 GooglePlus shares 0 261
Traffic Builders

In het kader van ons 15 jarig bestaan neem ik je mee op een “tour du werkvloer” van Traffic Builders. Het interview met onze trainees Bas, Cliff en Rob gaf veel positieve reacties. Na diverse mailtjes van studenten op zoek naar een afstudeer...

Lees verder op Traffic Builders »

94 Facebook shares 94 0 Twitter shares 0 155 LinkedIn shares 155 0 GooglePlus shares 0 249
Traffic Builders

Op congressen, netwerkborrels en tijdens workshops krijg ik als analist en consultant regelmatig de vraag welke Google Analytics-tools ik kan aanraden. Meestal ben ik ze op dat moment dan ineens allemaal vergeten, maar ik gebruik ze natuurlijk wél. Als e...

Lees verder op Traffic Builders »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 184 LinkedIn shares 184 0 GooglePlus shares 0 189
Traffic Builders

Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat...

Lees verder op Traffic Builders »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 164 LinkedIn shares 164 0 GooglePlus shares 0 179
Traffic Builders

Veel bedrijven hebben inmiddels Google Tag Manager geïmplementeerd of overwegen deze te implementeren. De voordelen zijn talrijk en de verwachtingen liggen daarom meestal ook hoog. Met Google Tag Manager (vanaf nu GTM) kan je alles zelf. Dat is in princi...

Lees verder op Traffic Builders »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 177 LinkedIn shares 177 0 GooglePlus shares 0 179
Traffic Builders

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschille...

Lees verder op Traffic Builders »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 166 LinkedIn shares 166 0 GooglePlus shares 0 166
Traffic Builders

Goede conversie-optimalisatie met de juiste tools is al lastig. Goede conversie-optimalistatie zonder de juiste tools is nagenoeg onmogelijk. Hoe bouw je een goede hypothese zonder de juiste data? Hoe bouw je een A/B test zonder de goede editor? Hoe beoor...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 155 LinkedIn shares 155 0 GooglePlus shares 0 164
Traffic Builders

Ondanks het feit dat het aantal mensen dat jouw website bezoekt via een smartphone alleen maar toeneemt, is dat over het algemeen geen trend die we terug zien in het conversiepercentage voor het mobiele verkeer. Het gemiddelde conversiepercentage voor mo...

Lees verder op Traffic Builders »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 154 LinkedIn shares 154 0 GooglePlus shares 0 163
Traffic Builders

Hoe vaak hoor je mensen wel niet roepen dat al die grote bedrijven (Google) véél te veel van ons weten?! Elke verjaardag moet ik tenminste één keer uitleggen waarom het ook best fijn is om ‘gerichte advertenties’ te zien. Maar hoe gericht...

Lees verder op Traffic Builders »

44 Facebook shares 44 0 Twitter shares 0 105 LinkedIn shares 105 0 GooglePlus shares 0 149
Traffic Builders