Alles wat Linda de Mol aanraakt lijkt te veranderen in goud. Het merk LINDA. is met de komst van LINDA.tv uitgegroeid tot een succesvol crossmediabedrijf. Na zeven maanden kent de dienst al 163.000 abonnees en ruim 28 miljoen views. Wat kunnen contentmark...

Lees verder op Marketingfacts »

337 Facebook shares 337 0 Twitter shares 0 1431
Marketingfacts

De nieuwe Europese regels voor het verwerken van persoonsgegevens zijn op 14 april 2016 aangenomen door het Europees Parlement, in 2018 moeten deze in de Nederlandse wet zijn geïmplementeerd. In de consumentenmarkt was privacy al een belangrijk...

Lees verder op Marketingfacts »

63 Facebook shares 63 4 Twitter shares 4 1306
Marketingfacts

Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

139 Facebook shares 139 66 Twitter shares 66 1299
Marketingfacts

Nederlanders zijn het afgelopen jaar meer gebruik gaan maken van Facebook, maar tegelijkertijd vertrekken er jongeren van het Amerikaanse sociale netwerk. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2015 van onderzoeksbureau Newcom Resea...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 1252
Marketingfacts

Stop jij de tassen van je medewerkers vol met folders om uit te delen op een netwerkborrel? Vraag je hen om iedereen in hun netwerk te bellen wanneer de nieuwste bedrijfscontent van de persen rolt? Nee? Waarom zou je hen dan wel stimuleren om een voorgeko...

Lees verder op Marketingfacts »

141 Facebook shares 141 0 Twitter shares 0 1208
Marketingfacts

De vele faillissementen in de retailbranche worden veroorzaakt door een gebrek aan inzicht in klantgedrag. Dit resulteert in te laat ingrijpen en onnodige strategische koerswijzigingen....

Lees verder op Marketingfacts »

356 Facebook shares 356 0 Twitter shares 0 1207
Marketingfacts

Het einde van het jaar nadert, dus is het weer tijd voor de welbekende trendoverzichten. Bekende onderzoeksbureaus zoals Gartner, Forrester en IDC hebben eerder deze maand al in hun kristallen bol gekeken en hun lijstje ingediend. Interessant is het om al...

Lees verder op Marketingfacts »

83 Facebook shares 83 0 Twitter shares 0 1180
Marketingfacts

We gaan even terug naar mei 2013. Ik interviewde Diederik Broekhuizen over hoe kleine ondernemers social media succesvol inzetten. Hij noemde onder andere Schorem Haarsnijder en Barbier.  Diederik was vooral enthousiast over hoe hun Facebookpagi...

Lees verder op Marketingfacts »

775 Facebook shares 775 0 Twitter shares 0 1172
Marketingfacts

Afgelopen vrijdag was Simon Sinek, bekend van zijn eerste boek Start with why en de bijbehorende, populaire TED-talk, in Nederland voor een presentatie over zijn tweede boek, Leaders eat last. Hij legde uit waarom goede leiders niet bezig zijn m...

Lees verder op Marketingfacts »

162 Facebook shares 162 0 Twitter shares 0 1170
Marketingfacts

Interactie genereren op Facebook in de vorm van reacties, likes en shares is een belangrijk doel van duizenden merken die zakelijk actief zijn op het platform. Maar welke merken weten de consument nu echt in het hart te raken en gaan ‘viraal’ in Neder...

Lees verder op Marketingfacts »

304 Facebook shares 304 114 Twitter shares 114 1161
Marketingfacts