Er zijn steeds meer marketingkanalen met elk weer unieke eigenschappen, waardoor het opzetten van de ideale (online) marketingmix altijd weer een uitdaging is. Bepalende factoren zijn budget, tijd, capaciteit en product of dienst, maar ook doorlooptijd, d...

Lees verder op Marketingfacts »

39 Facebook shares 39 17 Twitter shares 17 56
Marketingfacts

Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsin...

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 14 Twitter shares 14 45
Marketingfacts

Op een zeker moment kwam een tweet voorbij van de redactie van Marketingfacts die mij erop attendeerde dat een artikel nogal goed gelezen werd. Het ging om 'De collectieve black-out van die ene Blokker-commercial'. Het artikel riep bij mij verwonderi...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 16 Twitter shares 16 32
Marketingfacts

Veel biercommercials zijn snel en hip gemonteerd. Maar daar doet Hertog Jan niet aan mee. Deze campagne is een ode aan geduld. Zelfs voor de content moet je heel wat geduld hebben, want die wordt verspreid over zes jaar (!) gedeeld door meesterbrouwer Ger...

Lees verder op Marketingfacts »

23 Facebook shares 23 7 Twitter shares 7 30
Marketingfacts

Ieder merk komt vroeg of laat een keer in een crisis terecht. En dan is het direct kunnen acteren in dit snelle social-mediatijdperk een belangrijke uitdaging. De responstijden zijn afgenomen tot enkele minuten. Dat vereist een uitstekende voorbereiding o...

Lees verder op Marketingfacts »

1 Facebook shares 1 28 Twitter shares 28 29
Marketingfacts

Mensen handelen minder rationeel dan marketeers zouden willen. Sterker nog: menselijk gedrag is vaak volslagen onverklaarbaar. Als je gedrag wil beïnvloeden, dan is het bespelen, gebruiken en bewerken van vooroordelen en denkfouten een belangrijk punt va...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 13 Twitter shares 13 24
Marketingfacts

Sinds dit voorjaar onderzoekt een coalitie van organisaties (van Wikimedia Netherlands tot VPRO en de Dutch Design Week) de mogelijkheden om het publieke domein in de online omgeving te versterken. Dit is nodig omdat de samenleving te afhankelijk is van c...

Lees verder op Marketingfacts »

8 Facebook shares 8 12 Twitter shares 12 20
Marketingfacts

De twee bedrijven die mij de afgelopen week opvielen waren Tony’s Chocolonely en De Correspondent. Bij beide bedrijven kreeg ik het gevoel dat iets anders in de bedrijfsvoering belangrijk geworden was: geld. Onvermijdelijk als je schaalgrootte wil reali...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 13 Twitter shares 13 17
Marketingfacts

Is het internet kapot? Bepaalde digitale experts vinden van wel. Het was een thema dat aan de orde kwam op de Web Summit in Lissabon, één van ’s werelds grootste tech-events ter wereld. In dit verslag wordt ingezoomd op één specifieke oplossing van...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 13 Twitter shares 13 17
Marketingfacts

De resultaten van het Data Driven Marketing Onderzoek 2018 werden afgelopen maand gepresenteerd. Al eerder deelden we een aantal eerste inzichten, nu gaan we in op de mindset achter data-driven marketing, traditionele marketing versus trends als kunstmati...

Lees verder op Marketingfacts »

4 Facebook shares 4 12 Twitter shares 12 16
Marketingfacts