Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iema...

Lees verder op Marketingfacts »

47 Facebook shares 47 14 Twitter shares 14 61
Marketingfacts

'Wie is de Mol?' is eigenlijk één groot sociaal experiment. We zien diverse psychologische fenomenen, die misschien op het eerste oog wat raar lijken, maar eigenlijk heel menselijk zijn. In deze blog nemen we je mee in de joker-gekte van 'Wie Is De...

Lees verder op Marketingfacts »

19 Facebook shares 19 10 Twitter shares 10 29
Marketingfacts

Als we de kleur rood noemen en je vragen om aan een frisdrankmerk te denken, waar denk je dan aan? Je ziet het logo van Coca-Cola al voor je, of niet? Dát is precies de kracht van merkkleur. Bij het kiezen van kleuren voor je logo, huisstijl of website k...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 12 Twitter shares 12 28
Marketingfacts

Bij weinig merken zal de merkbeleving zo grillig zijn als in het betaald voetbal. Sportieve prestaties bepalen de merkbeleving en daarmee voor een groot deel het succes van de marketingactiviteiten. Aan marketingmanager Rick Schrijver de uitdaging om die...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 11 Twitter shares 11 27
Marketingfacts

Het lijkt zo simpel, verhalen maken rond je merk. Toch vinden marketeers het moeilijk, vertelt storytelling-expert Cor Hospes in deze podcast. Een verkooppraatje is nog geen aanstekelijk verhaal. Daarbij vergeten marketeers vaak de basis: voor wie maak je...

Lees verder op Marketingfacts »

9 Facebook shares 9 15 Twitter shares 15 24
Marketingfacts

Social media draaien in de eerste plaats om contacten onderhouden, maar de verkoopkant laat zich steeds meer zien op Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Door shoppable feeds, koopbuttons en advertenties met webshop-links wordt social commerce steeds...

Lees verder op Marketingfacts »

11 Facebook shares 11 12 Twitter shares 12 23
Marketingfacts

Ben je wel of niet creatief? Creatief zijn wordt gezien als iets positiefs, en in marketing en marketingcommunicatie is creativiteit zelfs doorslaggevend. Het is de enige verschilmaker op het speelveld van gelijken. Maar nu is er Artificial Intelligence....

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 16 Twitter shares 16 22
Marketingfacts

Zit je goed met GDPR? De kans bestaat dat je, ook als je het allemaal goed op orde hebt, onbewust en onrechtmatig persoonsgegevens verwerkt. Er zijn maatregelen die je kunt nemen om dit te voorkomen. Daarbij worden persoonsgegevens ove...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 8 Twitter shares 8 18
Marketingfacts

Het marketingvakgebied is de laatste jaren overspoeld door de technieken van Facebook, Google en Amazon, met personalisatie als walhalla van de marketeer. Betekenismarketing is er al die jaren ook geweest, maar stond in het verdomhoekje. Dat is nu an...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 11 Twitter shares 11 16
Marketingfacts

LinkedIn houdt zich altijd een beetje op de achtergrond wat betreft de innovatieve ideeën van andere social platformen. Op zich goed, maar dat maakte ook dat video pas in 2017 een optie werd op LinkedIn en we in 2018 pas een advertentie konden maken...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 12 Twitter shares 12 14
Marketingfacts