Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er weer meer geïnvesteerd in marketing. Marketingvacatures schiet...

Lees verder op Marketingfacts »

128 Facebook shares 128 29 Twitter shares 29 157
Marketingfacts

De allerbeste citymarketingcase van Nederland is zonder enige twijfel die van Eindhoven. Er gaat tegenwoordig geen week voorbij of de lichtstad is internationaal in het nieuws, waarmee het keer op keer bewijst wat citymarketing voor een regio kan doen. Ma...

Lees verder op Marketingfacts »

104 Facebook shares 104 34 Twitter shares 34 138
Marketingfacts

"Sarah Jessica Parker kostte Blokker veel klanten," kopt de Telegraaf, opgetekend uit de mond van de CEO. Nou hoef je geen gedragswetenschapper te zijn of de gewraakte commercial met MRI-scanning op zijn effect te testen, om te begrijpen dat deze hel...

Lees verder op Marketingfacts »

108 Facebook shares 108 20 Twitter shares 20 128
Marketingfacts

Als marketeer durf ik het soms bijna niet te zeggen: "Ik maak ook brochures en brieven". Het voelt als vloeken in de marketingkerk. Maar nu zeg ik het hardop: alle kritiek op dit met uitsterven bedreigde marketingcommunicatiekanaal is onterecht. De kracht...

Lees verder op Marketingfacts »

78 Facebook shares 78 41 Twitter shares 41 119
Marketingfacts

Er komt een nieuwe privacywet aan: de e-Privacy Verordening (ePV). En dat betekent mogelijk: alweer alles overhoop rondom die cookiemeldingen en andere privacyvoorwaarden voor je online communicatie. Dit is wat er aan zit te komen, en wat daar het problee...

Lees verder op Marketingfacts »

69 Facebook shares 69 25 Twitter shares 25 94
Marketingfacts

“De scheldende Australiër.” Een veelzeggende introductie van marketing-professor Mark Ritson tijdens een recent mediacongres in Nederland. Inderdaad, als spreker en als columnist van MarketingWeek neemt de hoogleraar nooit een blad voor de mond. Rede...

Lees verder op Marketingfacts »

45 Facebook shares 45 44 Twitter shares 44 89
Marketingfacts

Ja hoor, hij heeft het weer voor elkaar. Heel Nederland praatte maandagochtend bij de koffieautomaat over rekeningrijden. En wie dat niet deed, hoorde wel in de auto na de fileberichten dat deze file in stand wordt gehouden door de Nederlandse regering. E...

Lees verder op Marketingfacts »

60 Facebook shares 60 14 Twitter shares 14 74
Marketingfacts

Er zijn steeds meer marketingkanalen met elk weer unieke eigenschappen, waardoor het opzetten van de ideale (online) marketingmix altijd weer een uitdaging is. Bepalende factoren zijn budget, tijd, capaciteit en product of dienst, maar ook doorlooptijd, d...

Lees verder op Marketingfacts »

39 Facebook shares 39 17 Twitter shares 17 56
Marketingfacts

Daar is ‘ie weer: de officiële OBI4wan inhaakkalender voor 2019. Zorg ervoor dat jij als communicatieprofessional altijd op de hoogte bent van wat er speelt binnen de markt. Speel slim in op de actualiteit óf maak de keuze op welke dagen je je ju...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 19 Twitter shares 19 48
Marketingfacts

Stop met het segmenteren op zinloze generatiekenmerken. We worden allemaal gedreven door fear, greed en herd, diepliggende onderbewuste emoties die we zelf nooit kunnen benoemen. Hierop inzetten werkt beter: zo segmenteer je op iemands gedragsin...

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 14 Twitter shares 14 45
Marketingfacts