Het nieuwe jaar is begonnen! Een jaar vol mooie marketingplannen. Mijn goede voornemen heb ik alvast kracht bij gezet door jou als collegamarketeer een handje te helpen: ik heb alle cijfers over het socialmediagebruik wereldwijd én in Nederland...

Lees verder op Marketingfacts »

558 Facebook shares 558 338 Twitter shares 338 2295 LinkedIn shares 2295 15 GooglePlus shares 15 3206
Marketingfacts

WhatsApp is qua gebruikers het grootste socialemediaplatform van Nederland, op de voet gevolgd door Facebook. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2016 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. Het geb...

Lees verder op Marketingfacts »

497 Facebook shares 497 3 Twitter shares 3 1262 LinkedIn shares 1262 46 GooglePlus shares 46 1808
Marketingfacts

Snapchat en Instagram zijn mede door de grote populariteit onder jongeren het afgelopen jaar flink gegroeid in Nederland. Instagram is op de ranglijst van meest gebruikte social media in Nederland zelfs Twitter gepasseerd. Dat blijkt uit het 'Nationale So...

Lees verder op Marketingfacts »

289 Facebook shares 289 364 Twitter shares 364 1094 LinkedIn shares 1094 14 GooglePlus shares 14 1761
Marketingfacts

De geruchten deden al een tijd de ronde, maar het afschaffen van de 20%-tekstregel van Facebook is per direct helemaal uitgerold. Dit betekent dat advertenties niet meer afgekeurd worden als deze te veel tekst bevatten. De verandering is niet groots aange...

Lees verder op Marketingfacts »

914 Facebook shares 914 0 Twitter shares 0 756 LinkedIn shares 756 10 GooglePlus shares 10 1680
Marketingfacts

Demy de Zeeuw speelde 407 wedstrijden in het betaalde voetbal en 27 interlands voor Oranje. Officieel is hij nog niet gestopt, maar het is duidelijk dat voetbal momenteel niet meer zijn belangrijkste tijdsbesteding is. BALR., het kledingmerk dat hij...

Lees verder op Marketingfacts »

602 Facebook shares 602 0 Twitter shares 0 952 LinkedIn shares 952 2 GooglePlus shares 2 1556
Marketingfacts

De industriële revolutie en verdere technologische ontwikkeling hebben veel welvaart gebracht. Tegelijkertijd waren veel mensen en beroepsgroepen er slachtoffer van. Zo werden melkmannen het slachtoffer van de koelkast, schillenboeren van de vr...

Lees verder op Marketingfacts »

256 Facebook shares 256 1 Twitter shares 1 1272 LinkedIn shares 1272 4 GooglePlus shares 4 1533
Marketingfacts

Alles wat Linda de Mol aanraakt lijkt te veranderen in goud. Het merk LINDA. is met de komst van LINDA.tv uitgegroeid tot een succesvol crossmediabedrijf. Na zeven maanden kent de dienst al 163.000 abonnees en ruim 28 miljoen views. Wat kunnen contentmark...

Lees verder op Marketingfacts »

336 Facebook shares 336 0 Twitter shares 0 1082 LinkedIn shares 1082 10 GooglePlus shares 10 1428
Marketingfacts

Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

139 Facebook shares 139 66 Twitter shares 66 1089 LinkedIn shares 1089 2 GooglePlus shares 2 1296
Marketingfacts

Vijf jaar geleden vertrok de Tour de France ook al uit Nederland, maar toen maakte de Grand Départ lang niet zo veel indruk als die van dit Utrecht dit jaar. Dat is voor een belangrijk deel te wijten aan het beperkte budget. In Rotterdam werd de invester...

Lees verder op Marketingfacts »

744 Facebook shares 744 0 Twitter shares 0 519 LinkedIn shares 519 7 GooglePlus shares 7 1270
Marketingfacts

De laatste update van de cijfers van het gebruik van social media in Nederland (en wereldwijd) was alweer van maart 2014. Hoog tijd dus voor een update! Nét nog voor de kerstdagen zodat je straks in januari alle cijfers voor je nieuwe plannen ter beschik...

Lees verder op Marketingfacts »

263 Facebook shares 263 0 Twitter shares 0 943 LinkedIn shares 943 61 GooglePlus shares 61 1267
Marketingfacts