E-mail is een bijzonder krachtig middel, maar het kan nóg veel krachtiger worden als je het op de juiste manier inzet. Hierbij zullen voorspellende algoritmes in de toekomst meer regel dan uitzondering gaan worden. In mijn ogen zou dat moment nú al kunn...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 71 Twitter shares 71 245 LinkedIn shares 245 5 GooglePlus shares 5 358
Frankwatching

Hoe zorg je ervoor dat het nieuwe intranet een succes wordt? Een vraag die Paul Kouwenberg (webadviseur) en Irma van den Meijdenberg (communicatieadviseur) van zorginstelling Thebe (regio Noord-Brabant) zichzelf anderhalf jaar geleden stelden. Na een aan...

Lees verder op Frankwatching »

160 Facebook shares 160 37 Twitter shares 37 157 LinkedIn shares 157 2 GooglePlus shares 2 356
Frankwatching

Dat Facebook veel mogelijkheden voor ondernemers en marketeers biedt, is geen nieuws meer. Met maandelijks meer dan 1,8 miljard gebruikers is adverteren op dit platform voor organisaties een interessant middel om de aandacht te trekken van hun doelgroep...

Lees verder op Frankwatching »

81 Facebook shares 81 57 Twitter shares 57 149 LinkedIn shares 149 4 GooglePlus shares 4 291
Frankwatching

We zien iets grandioos over het hoofd op onze websites: microcopy. Een simpel zinnetje dat je klant verleidt. Omdat je bezoeker maar zo’n 20 procent leest, maakt microcopy op strategische plekken het grote verschil. Bij je call-to-actionknop bijvoorbeel...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 45 Twitter shares 45 158 LinkedIn shares 158 2 GooglePlus shares 2 258
Frankwatching

Van nature zoeken we graag mensen op die op dezelfde lijn zitten als wij. Dat is prettig, want je voelt je gehoord en serieus genomen. Hierdoor ontstaat alleen wel een wij/zij-gevoel. Wij zijn ‘normaal’ en zij zijn ‘raar’. En dat...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 57 Twitter shares 57 168 LinkedIn shares 168 3 GooglePlus shares 3 252
Frankwatching

Het koopgedrag van winkelbezoekers verschuift. Retailers worden door nieuwe digitale technologieën en het veranderende consumentengedrag geconfronteerd met nieuwe uitdagingen. Klanten zijn beter geïnformeerd (pdf), hebben meer kennis over producten en...

Lees verder op Frankwatching »

63 Facebook shares 63 45 Twitter shares 45 126 LinkedIn shares 126 2 GooglePlus shares 2 236
Frankwatching

Marketeers moeten prospects aanspreken op hun actuele informatiebehoeften. Maar wat zijn die behoeften en hoe veranderen ze tijdens de koopreis? En welke communicatiekanalen kun je het beste inzetten? Massamarketing werkt niet meer. Het alternatief is gro...

Lees verder op Frankwatching »

27 Facebook shares 27 41 Twitter shares 41 141 LinkedIn shares 141 3 GooglePlus shares 3 212
Frankwatching

De laatste jaren is de omzet uit webwinkels ontzettend hard gestegen. Daarnaast groeit het aantal webwinkels in Nederland, met als gevolg meer concurrentie. Het wordt daarom steeds belangrijker om je te onderscheiden van de concurrent en net dat beetje e...

Lees verder op Frankwatching »

35 Facebook shares 35 42 Twitter shares 42 115 LinkedIn shares 115 5 GooglePlus shares 5 197
Frankwatching

Column – Zou hij die brief die hij verstuurde naar zijn personeel nu helemaal alleen hebben geschreven? En zou hij de mail zelf daadwerkelijk hebben verstuurd naar iedereen -hij gokte nog op zoiets als all@united.com- zonder zijn perschef, zonder zi...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 50 Twitter shares 50 105 LinkedIn shares 105 3 GooglePlus shares 3 182
Frankwatching

Hoe start je in no-time een winstgevende website? Veel mensen hebben het idee(tje) voor een online business en zijn op zoek naar manieren om snel een renderende website op te zetten. De meeste ideeën komen niet verder dan het brein van de bedenker. Niet...

Lees verder op Frankwatching »

13 Facebook shares 13 37 Twitter shares 37 123 LinkedIn shares 123 3 GooglePlus shares 3 176
Frankwatching