Het moment waar we allemaal voor vreesden is gekomen: Facebook gaat posts van bedrijven verder beperken in de tijdlijn van haar gebruikers. Of, zoals Facebook het zelf zegt: ‘posts that spark conversations and meaningful interactions between people&...

Lees verder op Frankwatching »

280 Facebook shares 280 104 Twitter shares 104 820 LinkedIn shares 820 0 GooglePlus shares 0 1204
Frankwatching

Het nieuws dat Facebook meer ruimte geeft aan menselijke interactie en minder aan content die afkomstig is van professionele zenders, heeft grote gevolgen voor ons allemaal. Hoe kun je nog effectief communiceren met je doelgroepen op een platform dat cont...

Lees verder op Frankwatching »

110 Facebook shares 110 52 Twitter shares 52 383 LinkedIn shares 383 0 GooglePlus shares 0 545
Frankwatching

Op 25 mei 2018 wordt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) van kracht. Transparantie is een van de belangrijkste onderdelen hiervan. Daarom zal elke instantie – van ZZP’er tot multination...

Lees verder op Frankwatching »

76 Facebook shares 76 63 Twitter shares 63 377 LinkedIn shares 377 0 GooglePlus shares 0 516
Frankwatching

Column – ‘Laat me u één ding duidelijk vertellen’, mailde een hotel-marketing-manager mij ooit toen ik een paar jaar geleden een verhaal schreef over de bokkige reactie van de hotelbranche op het verschijnsel Airbnb, ‘het is op g...

Lees verder op Frankwatching »

35 Facebook shares 35 46 Twitter shares 46 300 LinkedIn shares 300 0 GooglePlus shares 0 381
Frankwatching

Competenties gaan over bekwaamheid in een rol en context, en het toetsbaar maken daarvan. Ze zijn geen salarisniveaus of een kunstje om ‘taal mee te maken’....

Lees verder op Frankwatching »

2 Facebook shares 2 29 Twitter shares 29 315 LinkedIn shares 315 0 GooglePlus shares 0 346
Frankwatching

Onderzoeken, testen en valideren: UX-onderzoek is niet meer weg te denken in het digitale domein. Iedere digitale professional die zichzelf een beetje serieus neemt, weet dat keuzes maken op basis van meningen zo ontzettend passé is. Dus ook in 2018 duik...

Lees verder op Frankwatching »

29 Facebook shares 29 38 Twitter shares 38 257 LinkedIn shares 257 0 GooglePlus shares 0 324
Frankwatching

Vanaf het moment dat millennials in de jaren tweeduizend hun intrede deden op de arbeidsmarkt, maakte het grote publiek kennis met een generatie die radicaal anders leek te zijn dan de voorgaande generaties. Inmiddels verschijnt een nieuwe generatie na de...

Lees verder op Frankwatching »

44 Facebook shares 44 44 Twitter shares 44 210 LinkedIn shares 210 0 GooglePlus shares 0 298
Frankwatching

De wereld van de digital experiences, ofwel digitale klantervaringen, is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen. Waren technologieën als artificial intelligence en voice controlled interfaces niet zo lang geleden nog toekomstmuziek, inmiddels...

Lees verder op Frankwatching »

13 Facebook shares 13 43 Twitter shares 43 158 LinkedIn shares 158 0 GooglePlus shares 0 214
Frankwatching

Dat video effectiever is dan tekst, is al langer bekend. Maar als we Max Greenwood, director of social media bij TiVi, moeten geloven, is interactieve video nog effectiever dan lineaire video. Waarom maakt dan nog niet iedereen er gebruik van? Omdat er no...

Lees verder op Frankwatching »

9 Facebook shares 9 43 Twitter shares 43 151 LinkedIn shares 151 0 GooglePlus shares 0 203
Frankwatching

Er zijn veel manieren om nieuwe mensen te werven: vacaturesites, banenzoekmachines, Google, social media en meer. Maar de bron die doorgaans de meest gekwalificeerde mensen aanlevert, wordt niet of nauwelijks ingezet: referral. Referral is de methode waar...

Lees verder op Frankwatching »

6 Facebook shares 6 29 Twitter shares 29 120 LinkedIn shares 120 0 GooglePlus shares 0 155
Frankwatching