We zien iets grandioos over het hoofd op onze websites: microcopy. Een simpel zinnetje dat je klant verleidt. Omdat je bezoeker maar zo’n 20 procent leest, maakt microcopy op strategische plekken het grote verschil. Bij je call-to-actionknop bijvoorbeel...

Lees verder op Frankwatching »

149 Facebook shares 149 84 Twitter shares 84 618 LinkedIn shares 618 3 GooglePlus shares 3 854
Frankwatching

De kogel is door de kerk: je wil een nieuwe website. Alleen waar begin je? Hoe ga je dat enorme project, want dat is het, aanpakken? En als je dat al weet, welke zaken ga je in huis doen en welke uitbesteden aan een bureau of freelancer? Ik heb in zeven j...

Lees verder op Frankwatching »

120 Facebook shares 120 69 Twitter shares 69 531 LinkedIn shares 531 6 GooglePlus shares 6 726
Frankwatching

De wegen van LinkedIn zijn soms ondoorgrondelijk. Zeker nu de nieuwe user interface is uitgerold, leven er een hoop vragen onder de gebruikers. Voor een aantal zaken zijn er handige workarounds of slimmigheidjes. In dit artikel delen we er 5 met je. 1. La...

Lees verder op Frankwatching »

44 Facebook shares 44 93 Twitter shares 93 567 LinkedIn shares 567 3 GooglePlus shares 3 707
Frankwatching

Steeds meer organisaties duiken in de ‘blue ocean’ die emotionele klantbeleving heet. Ze verlaten de tegenhanger, waar het stikt van de concurrentie tussen bedrijven die de klant niet of veel minder centraal stellen, en ze vooral concurreren o...

Lees verder op Frankwatching »

145 Facebook shares 145 87 Twitter shares 87 389 LinkedIn shares 389 6 GooglePlus shares 6 627
Frankwatching

Hoe zorg je ervoor dat het nieuwe intranet een succes wordt? Een vraag die Paul Kouwenberg (webadviseur) en Irma van den Meijdenberg (communicatieadviseur) van zorginstelling Thebe (regio Noord-Brabant) zichzelf anderhalf jaar geleden stelden. Na een aan...

Lees verder op Frankwatching »

227 Facebook shares 227 60 Twitter shares 60 332 LinkedIn shares 332 3 GooglePlus shares 3 622
Frankwatching

De tone of voice is de stem van je merk, zorgvuldig afgestemd op de doelgroep die je wil bereiken. Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat een aantal pijlers voor succes zorgen. Hoe zorg je ervoor dat je de stem van jouw merk kunt inzetten als een krachtig...

Lees verder op Frankwatching »

90 Facebook shares 90 77 Twitter shares 77 388 LinkedIn shares 388 3 GooglePlus shares 3 558
Frankwatching

Inkomende acties stroomlijnen en goed inplannen: je kunt er een dagtaak aan hebben of je er zelfs in verliezen. De oplossing? Zorg niet alleen voor inzicht in je werk, maar ook voor overzicht. En vraag je telkens af of ene activiteit echt belangrijk is of...

Lees verder op Frankwatching »

53 Facebook shares 53 39 Twitter shares 39 423 LinkedIn shares 423 2 GooglePlus shares 2 517
Frankwatching

Cookies: een veelbesproken begrip in de online wereld van gebruikers, developers, website-eigenaren en online marketeers. Maar niet alleen de online wereld heeft er zijn mening over gevormd. De Europese Commissie wil dat internetgebruikers in hun browseri...

Lees verder op Frankwatching »

124 Facebook shares 124 73 Twitter shares 73 295 LinkedIn shares 295 7 GooglePlus shares 7 499
Frankwatching

Blockchain-techologie beleeft nu de piek van zijn hype. Tegelijkertijd is het een technologie die potentieel de wereld gaat veranderen zoals het internet dat gedaan heeft, en zoals data analytics dat momenteel doen. Maar wat is blockchain-technologie prec...

Lees verder op Frankwatching »

60 Facebook shares 60 80 Twitter shares 80 321 LinkedIn shares 321 2 GooglePlus shares 2 463
Frankwatching

Je hebt een sollicitatiegesprek en straks dus misschien wel een nieuwe baan. Je hoeft ‘alleen nog maar even’ te zorgen dat jij straks een fenomenale indruk maakt op je soon to be nieuwe opdrachtgever. Hoe je dat doet? Ik heb onze tien belangrijkste ti...

Lees verder op Frankwatching »

48 Facebook shares 48 47 Twitter shares 47 360 LinkedIn shares 360 3 GooglePlus shares 3 458
Frankwatching