Albert Heijn doet het, KPN doet het, HEMA doet het en SNS Bank doet het. Maar Nespresso doet het niet, de Nederlandse Spoorwegen doen het ook niet en ING Bank doet het soms: ‘je’ en ‘jij’ zeggen op de website. Tutoyeren of niet? He...

Lees verder op Frankwatching »

444 Facebook shares 444 100 Twitter shares 100 689 LinkedIn shares 689 10 GooglePlus shares 10 1243
Frankwatching

“Een nieuwe website graag. Met storytelling, kunnen jullie dat?“ Sinds ik schrijf over storytelling, ontmoet ik deze vraag regelmatig bij opdrachtgevers. De ene klant bedoelt in zo’n geval dat de bedrijfsgeschiedenis op een inspirerende manier vorm...

Lees verder op Frankwatching »

128 Facebook shares 128 77 Twitter shares 77 574 LinkedIn shares 574 3 GooglePlus shares 3 782
Frankwatching

De nieuwe interface op LinkedIn heeft tot de nodige wijzigingen geleid, met minstens zoveel vragen en discussie tot gevolg. Over één ding zijn de meeste gebruikers die wij spreken het eens: het is allemaal een stuk frisser en overzichtelijker geworden....

Lees verder op Frankwatching »

60 Facebook shares 60 80 Twitter shares 80 635 LinkedIn shares 635 4 GooglePlus shares 4 779
Frankwatching

Op 92 procent van de smartphones is WhatsApp geïnstalleerd. En dat WhatsApp een blijvertje is, werd een tijd geleden al duidelijk. Vanuit het zakelijke aspect werd dit ook steeds helderder. Voor klanten is het gemakkelijk en laagdrempelig om contact op t...

Lees verder op Frankwatching »

89 Facebook shares 89 73 Twitter shares 73 487 LinkedIn shares 487 7 GooglePlus shares 7 656
Frankwatching

De identiteit van een organisatie gaat over de vraag ‘wie zijn we en waar staan we voor’. Het merk gaat over hoe je dat uitstraalt. Marketing en sales zijn gebaseerd op het merk, het merk is gebaseerd op de identiteit. Waar kan dit misgaan? Al...

Lees verder op Frankwatching »

200 Facebook shares 200 56 Twitter shares 56 258 LinkedIn shares 258 2 GooglePlus shares 2 516
Frankwatching

Social media inzetten voor je communicatie- en marketingactiviteiten: er zijn veel artikelen over geschreven hoe je als ondernemer hiermee moet omgaan. Er zijn mooie cases van organisaties en merken die succesvol zijn. Anderen blijven worstelen met de vra...

Lees verder op Frankwatching »

110 Facebook shares 110 92 Twitter shares 92 302 LinkedIn shares 302 7 GooglePlus shares 7 511
Frankwatching

Zijn social media nog wel écht sociaal? Gaat Twitter nog om mensen of om nieuws? En wat is Facebook nou: een technologiebedrijf of mediakanaal? Bij de 10e editie van The Social Conference werd 1 boodschap duidelijk: we zijn het kaf van het social koren...

Lees verder op Frankwatching »

92 Facebook shares 92 114 Twitter shares 114 269 LinkedIn shares 269 6 GooglePlus shares 6 481
Frankwatching

Van ‘ik design think‘ naar ‘wij design thinken‘ (en doen)! Het is gaaf om te ervaren wat het oplevert wanneer je in co-creatie oplossingsscenario’s bedenkt op basis van de echte behoeften van de betrokken stakeholders. Zo maak je...

Lees verder op Frankwatching »

117 Facebook shares 117 49 Twitter shares 49 247 LinkedIn shares 247 2 GooglePlus shares 2 415
Frankwatching

Is er een vakgebied dat sneller verandert dan marketing? De Kotler-bijbel, wie kent hem niet, heeft in rap tempo zijn waarde verloren. In plaats daarvan zijn er nieuwe spelregels om succesvol te zijn. Regels die, veel meer dan voorheen, uitgaan van de kla...

Lees verder op Frankwatching »

39 Facebook shares 39 65 Twitter shares 65 272 LinkedIn shares 272 1 GooglePlus shares 1 377
Frankwatching

E-mail is een bijzonder krachtig middel, maar het kan nóg veel krachtiger worden als je het op de juiste manier inzet. Hierbij zullen voorspellende algoritmes in de toekomst meer regel dan uitzondering gaan worden. In mijn ogen zou dat moment nú al kunn...

Lees verder op Frankwatching »

37 Facebook shares 37 71 Twitter shares 71 245 LinkedIn shares 245 5 GooglePlus shares 5 358
Frankwatching