Bij mobiliteit in de toekomst heb je al snel de neiging te denken aan steden met alleen elektrisch vervoer, bijzondere hyperloopconstructies en Amazon-drones die met pakketjes rondvliegen. Revolutionaire concepten die voorlopig nog niet mainstream zullen...

Lees verder op BouwKennisBlog »

4 Facebook shares 4 11 Twitter shares 11 15
BouwKennisBlog

Column – “Bij beïnvloeden gaat het niet over jou, maar je bent wel het startpunt” Hoe komt het toch dat we in veranderingstrajecten zo vaak tegen weerstand aanlopen? We zijn als leider (of ‘change agent’) vol goede bedoelingen en denken dat...

Lees verder op BouwKennisBlog »

10 Facebook shares 10 4 Twitter shares 4 14
BouwKennisBlog

20 maart is Bewust Veilig dag. Heel erg noodzakelijk, want er waren vorig jaar nog altijd twintig dodelijke ongevallen in de bouwsector en dat is hetzelfde aantal als een jaar ervoor. Er treedt dus geen verandering op. Terwijl het er in 2015 negen waren....

Lees verder op BouwKennisBlog »

6 Facebook shares 6 5 Twitter shares 5 11
BouwKennisBlog

Ieder kwartaal verschijnt er een nieuwe editie van de BouwKennis KwartaalVisie. Voor de rubriek Marketeer in Profiel interviewen we een marketingprofessional uit de bouwsector. In de meest recente editie over influencer marketing gaven we het woord aan Br...

Lees verder op BouwKennisBlog »

5 Facebook shares 5 2 Twitter shares 2 7
BouwKennisBlog

Na bijna twee maanden in 2019 kan de balans van het afgelopen jaar opgemaakt worden. Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen: de bouw heeft er gewoon weer een goed jaar op zitten. De omzet van bouwbedrijven groeide in 2018 met 10,4%, […] Het...

Lees verder op BouwKennisBlog »

3 Facebook shares 3 2 Twitter shares 2 5
BouwKennisBlog

Dan voelt de klant zich jarig. Van een feest is vaak geen sprake, als het om de oplevering van bouwwerken gaat. In de bouwpraktijk zijn we gewend geraakt aan begrippen als opleverfouten en -gebreken. Er is een lange weg te gaan van fouten naar feesten. [&...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 3 Twitter shares 3 5
BouwKennisBlog

Ben je net gewend aan de term ‘inbound marketing’ en heb je misschien al (wat) stappen gezet in deze richting, beginnen die marketeers weer over iets anders… ‘Employee advocacy’… Gelukkig is de inhoud niet nieuw en liggen deze marketingtermen...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 2 Twitter shares 2 4
BouwKennisBlog

Column – In marketingland is het dé hype van het afgelopen jaar. De influencer. Volgens cijfers van reclameblad Adformatie zet 43% van de bedrijven deze vorm van marketing in, en 38% ziet zelfs een positief effect op sales. Wat zijn influencers dan...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 1 Twitter shares 1 3
BouwKennisBlog

Wanneer we de afgelopen twee weken om ons heen keken naar de blauwe lucht, stralende zon, mensen op het terras of buiten wandelend zonder jas, dan zouden we bijna vergeten dat het pas februari is. Het regenachtige weer van vandaag zet ons helaas weer met...

Lees verder op BouwKennisBlog »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 2
BouwKennisBlog

Vorig jaar schreef ik hoe Social media in de bouw in te zetten was. Uit dit artikel bleek dat Social Media al lang niet meer was weg te denken uit ons leven. In 2019 is de inzet van Social Media voor bedrijven even belangrijk gebleven. […] Het beric...

Lees verder op BouwKennisBlog »

1 Facebook shares 1 1 Twitter shares 1 2
BouwKennisBlog