Sociale media hebben veel effect in een marketingstrategie. Deze template is bedoeld om de handvatten te geven het inzetten van sociale media nog succesvoller te kunnen doen. Uitgangspunt is de marketingstrategie die een rol in haar strategie heef...

Lees verder op Bijgespijkerd »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 17
Bijgespijkerd

Storytelling gaat het over het vertellen van een verhaal in een cross media strategie of campagne. Het is namelijk een gegeven dat het luisteren naar een goed verhaal het beste blijft hangen. Kijk maar naar je eigen schooltijd, de docent met de mo...

Lees verder op Bijgespijkerd »

17 Facebook shares 17 0 Twitter shares 0 17
Bijgespijkerd

Het inzetten van media die ook wel sociale media wordt genoemd houdt onze voortdurende aandacht. Is ook logisch omdat de mensen anders gaan werken en omgaan met de sociale media maar ook de mogelijkheden die de media biedt verandert met grote rege...

Lees verder op Bijgespijkerd »

2 Facebook shares 2 15 Twitter shares 15 17
Bijgespijkerd

We gebruiken allemaal wel in onze berichten een hashtag (#), zeker via de verschillende sociale media. Een hashtag helpt: bij het volgen en vinden van een gesprek over specifieke onderwerpen of met specifieke mensen bij het juist ervoor zorgen dat...

Lees verder op Bijgespijkerd »

9 Facebook shares 9 5 Twitter shares 5 14
Bijgespijkerd

Een KPI, Key Performance Indicator, is een meetinstrument. Een KPI geeft handvatten aan een marketeer om zijn strategie te koppelen aan doelstellingen en op basis van de resultaten en effecten gekoppeld aan de KPI’s de strategie te kunnen sturen...

Lees verder op Bijgespijkerd »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 12
Bijgespijkerd

Een aantal keer per jaar bedenken we dat we ons willen profileren, om welke reden dan ook. Dat is dan ook vaak het moment dat we ons weer richten naar ons account op LinkedIn. Nagenoeg iedereen in werkend Nederland heeft een LinkedIn profiel. We g...

Lees verder op Bijgespijkerd »

10 Facebook shares 10 2 Twitter shares 2 12
Bijgespijkerd

Het is nagenoeg niet meer weg te denken uit een cross marketing strategie, het inzetten van bewegend beeld, films en video’s. We moeten echter wel constateren dat iedereen video’s maakt, het aanbod stijgt dus en daarmee daalt de kans op gezien...

Lees verder op Bijgespijkerd »

9 Facebook shares 9 3 Twitter shares 3 12
Bijgespijkerd

Marketing is “weten wat de klant wil en hem dat geven”. Inspelen op behoeften van mensen en klanten ligt daaraan ten grondslag natuurlijk. Als je echt weet wat de klant wil dan stem je daar media en middelen op af. Daarnaast hebben we natuurli...

Lees verder op Bijgespijkerd »

10 Facebook shares 10 2 Twitter shares 2 12
Bijgespijkerd

Het vervolg op het artikel hoe je de contentmarketing het beste kunt benaderen. Kwaliteit versus kwantiteit Enerzijds moet je dagelijks actief zijn op een blog (bijvoorbeeld) en anderzijds moet de inhoud wel goed zijn. Dat levert soms een spanning...

Lees verder op Bijgespijkerd »

11 Facebook shares 11 0 Twitter shares 0 11
Bijgespijkerd

Digital Marketing, met alle mogelijkheden die het biedt, kan als een motor of generator werken voor alle marketinginspanningen die je als ondernemer of marketeer wenst in te zetten. Je moet de instrumenten en tools dan wel goed inzetten. Naast dez...

Lees verder op Bijgespijkerd »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 10
Bijgespijkerd