Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te spr...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 74
Emerce

Zowel tijdens het Amsterdamse ePerformance als bij de Londense Realtime Advertising Summit was bannerzichtbaarheid één van de meest voorkomende buzzwoorden. Wat is de aanleiding voor de toegenomen aandacht voor dit onderwerp?...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 72
Emerce

Het kon natuurlijk niet uitblijven; high impact displayformaten in combinatie met retargeting. De trein die automated trading heet dendert door in het land van online display. En dat dit nieuwe kansen biedt voor adverteerders zal voor niemand een verrassi...

Lees verder op Emerce »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 22
Emerce

Onlangs kwam Google Display Network (GDN) met het nieuws dat campagnes voortaan ook getarget en afgerekend kunnen worden op zichtbaar getoonde banners. Een mooie ontwikkeling en wederom een hoofdstuk in een discussie die de online display-gemoederen al ee...

Lees verder op Emerce »

9 Facebook shares 9 0 Twitter shares 0 19
Emerce

Recent onderzoek toont aan dat maar liefst 60 procent van de homepage takeovers (HPTO’s) niet of niet goed getoond wordt. En dit terwijl deze vorm van high impact advertising juist schreeuwt om zichtbaarheid. Tel daarbij de relatief hoge kosten van een...

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 10
Emerce

Google Marketing Live presenteerde drie thema’s die we de komende jaren zullen terugzien: Assisteren, Machine Learning en Vertrouwen. Google zorgt voor veel verandering in de markt. ...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Emerce