Wat moeten bedrijfsleiders doen als ze worden geconfronteerd met een onverwachte crisis? Het Crisis Model Canvas, geïnspireerd op de structuur van het Business Model Canvas van Alexander Osterwalder, kan helpen om de juiste beslissingen te nemen b...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 6 Twitter shares 6 6
Bloovi

Het afgelopen decennium werd het ‘Freemium’ model enorm populair door grote techbedrijven als Spotify en LinkedIn. De basisversie krijg je gratis, voor een premium versie betaal je een vast maandelijks bedrag. Simpel en effectief. Je trekt klan...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Bloovi

Het is iedereen al wel eens overkomen. Je laat je verleiden tot de aankoop van een product omdat de prijs zo aantrekkelijk waarna al snel de ontnuchtering volgt. Je kan het product enkel blijven gebruiken wanneer je bepaalde vervangstukken opnieuw...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Toen Spotify tien jaar geleden in België beschikbaar werd, had het na amper 3 maanden al 300.000 abonnees. Maandelijkse betalingen voor een digitale dienst waren toen nog relatief nieuw en aanlokkelijk. Een decennium later is er voor quasi elk pro...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Belgische jonge groeibedrijven haalden in het eerste kwartaal van 2021 een recordbedrag van 268 miljoen euro aan groeigeld op. Een teken dat er enerzijds voldoende kapitaal beschikbaar is, maar ook dat Belgische groeiers aantrekkelijke investerin...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

Drie jaar na de oprichting is de Gentse foodtech scale-up Deliverect op weg naar een waardering van een miljard dollar na de recente Series C-ronde waarbij het 65 miljoen dollar ophaalde. Zelfs in Silicon Valley, het mekka van de start-up wereld, z...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Bloovi

De markt voor maaltijdbezorging, die in België gedomineerd wordt door Takeaway, Deliveroo en UberEats, wordt als een typische ‘winner takes it all’-markt omschreven. Op lange termijn zou er maar plaats zijn voor één speler die - door het inn...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 3 Twitter shares 3 3
Bloovi

Wie in de afgelopen maanden nog niet van Clubhouse hoorde, heeft waarschijnlijk bewust alle media gemeden. De audio-first app is een schoolvoorbeeld van een businessmodel dat drijft op een community. Gebruikers openen de app omwille van de content...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi

Bij welke ondernemer klinkt het niet als muziek in de oren? Meer winst maken met een eenvoudiger business model. Toch is het de laatste jaren een strategie die door meerdere bedrijven wordt toegepast. Het ‘scarcity’ business model focust op het...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 2 Twitter shares 2 2
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/