Marketing gaat om verleiding, niet om misleiding. Waar leggen consumenten zelf de grens? Consumentenonderzoek en wetenschap over wat consumenten eerlijk en acceptabel vinden. Marketeers brengen een boodschap en passen een heel scala aan technieken toe om...
Lees verder op Frankwatching »

0

25
25 Ma 03 augustus 2020 - 12:12Wilte ZijlstraFrankwatchingColumn – Online marketing biedt veel kansen en mogelijkheden. Maar (vrij naar de DDMA) wat zou je moeten willen? Als financiële toezichthouder streven we naar eerlijke financiële markten, ook online. En dus kijken we naar verleidende en misleidend...
Lees verder op Frankwatching »

0

20
20 Zo 14 juli 2019 - 07:07Wilte ZijlstraFrankwatchingMarketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan MRI- en andere neuromarketing-technieken, op zoek naar de koopknop in ons hoofd. En behavioral e...
Lees verder op Marketingfacts »

0

18
18 Vr 12 april 2019 - 09:09Wilte ZijlstraMarketingfactsHoe zet je online advertenties in om mensen naar je website te trekken? Wat maakt dat men klikt op een advertentie? Studenten van de Radboud Universiteit Nijmegen hebben onderzocht hoe de advertenties van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) – me...
Lees verder op Frankwatching »

0

0
0 Do 09 juni 2016 - 09:09Wilte ZijlstraFrankwatchingSociale wetenschappers onderzoeken met megastudies welke technieken het beste werken om gedrag te beïnvloeden. Ook marketeers in de praktijk kunnen hun voordeel doen met deze openbare studies. Zelf zijn hoogleraren Katy Milkman en Angela Duckworth van de...
Lees verder op Frankwatching »

0

0
0 Ma 21 maart 2022 - 10:10Wilte ZijlstraFrankwatching