Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes...

Lees verder op Emerce »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 410
Emerce

Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pa...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 336
Emerce

Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSpa...

Lees verder op Emerce »

64 Facebook shares 64 0 Twitter shares 0 279
Emerce

Heineken lanceerde vorige week het programma ‘Heineken Biertegoed’ waarmee bierliefhebbers bij aankoop van Heinekenproducten Biertegoed opbouwen voor een vers getapt Heinekenbiertje. “Het programma slaat een brug tussen de bank en de bar,” vertelt...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 206
Emerce

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om blijvende klantenloyaliteit te creëren. Consumenten kiezen vooral voor de laagste prijs per transactie en hechten minder waarde aan een langdurige binding met een merk. Hoe breng je je klanten in beweging zonde...

Lees verder op Emerce »

7 Facebook shares 7 0 Twitter shares 0 157
Emerce

Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten. Dat roept meteen de vraag op waarom consumenten zulke enthousiaste spaarders zijn. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de motivatie en de beïnvloedi...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 116
Emerce

Op zoek naar een invulling voor zijn volgende campagne, koos Mentos niet voor een activatie maar voor een loyaliteitsprogramma. Het spaarprogramma Mentos More werd afgelopen september gelanceerd. We praten met Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux en...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 103
Emerce

In de FMCG-branche wordt de concurrentie steeds heviger. De toenemende promotiedruk zorgt voor uitholling van de marge, terwijl A-merken zich juist meer zouden moeten bezig houden met de innovatie van hun distributiekanalen en het vergroten van de betrokk...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 91
Emerce

Een loyaliteitsprogramma kan wonderen verrichten voor je merk. Als je het goed aanpakt, komen nieuwe consumenten bij je terug en veranderen trouwe klanten in echte merkambassadeurs. Maar als je het níet goed aanpakt, wordt datzelfde loyaliteitsprogramma...

Lees verder op Emerce »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 82
Emerce

Als één van de meest vooruitstrevende merken op loyaltygebied, komt Starbucks in de VS nu met een nieuw en hoogst relevant privilege voor de ruim tien miljoen leden van My Starbucks Rewards. Zij krijgen in de 7.000 Starbucks-filialen via hun app gratis...

Lees verder op Emerce »

6 Facebook shares 6 0 Twitter shares 0 77
Emerce