Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pa...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 336
Emerce

Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSpa...

Lees verder op Emerce »

64 Facebook shares 64 0 Twitter shares 0 279
Emerce

Heineken lanceerde vorige week het programma ‘Heineken Biertegoed’ waarmee bierliefhebbers bij aankoop van Heinekenproducten Biertegoed opbouwen voor een vers getapt Heinekenbiertje. “Het programma slaat een brug tussen de bank en de bar,” vertelt...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 206
Emerce

In de FMCG-branche wordt de concurrentie steeds heviger. De toenemende promotiedruk zorgt voor uitholling van de marge, terwijl A-merken zich juist meer zouden moeten bezig houden met de innovatie van hun distributiekanalen en het vergroten van de betrokk...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 91
Emerce

De huidige technologie zorgt er voor dat onze behoeftes steeds sneller en directer kunnen worden vervuld, zogeheten instant gratification. Daar krijgen we een goed gevoel van dankzij ons dopamine systeem en daarom belonen bedrijven hun klanten voor hun lo...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 74
Emerce

Duizend zegeltjes moeten uitknippen voor drie gratis theelepels werkt niet meer. De loyaliteitsprogramma’s die het verschijnsel ooit groot hebben gemaakt zijn aan flinke slijtage onderhevig. Hoe worden deze spaarsystemen toekomstproof? Vijf valkuilen en...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 65
Emerce

De mantra ‘Mobile first’ is volledig van toepassing bij een loyaliteitsprogramma: zo’n programma verbindt offline en online kanalen en is een ideaal kanaal voor het opbouwen van een een-op-een relatie. Toch wordt 80 procent van de gedownloade apps s...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 47
Emerce

Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijve...

Lees verder op Emerce »

4 Facebook shares 4 18 Twitter shares 18 43
Emerce

Ze zijn 19 jaar of jonger, beïnvloeden de aankopen van hun ouders en bepalen zeer binnenkort zelf waarvoor de hand van de (elektronische) knip gaat. Generatie Z is meer dan ‘always on’ – ze maken geen onderscheid tussen off- en online, schakelen ra...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 40 Twitter shares 40 40
Emerce

De zes universele principes van beïnvloeding door Dr. Robert Cialdini zijn deels gebaseerd op persoonlijke observaties bij autoverkopers en telemarketeers. Beïnvloeding heeft vaak een negatieve lading, zeker in de context van verkopers die moeite hebben...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 39
Emerce
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/