De Gentse studente rechtspraktijk Rosine Uwayezu heeft iets met luxueuze damesmode, wat ze via haar webshop ICONICS - Preloved Luxury slim vertaalt in een eigentijdse manier van ondernemen. Met groot succes, want de 24-jarige met Rwandese roots wer...

Lees verder op Bloovi »

449 Facebook shares 449 23 Twitter shares 23 472
Bloovi

Lidl België trekt sinds twee jaar versneld de kaart van e-commerce en digitale innovatie. Verschillende digitale pilootprojecten hengelen naar het enthousiasme van on- en offlineklanten. Opjagen laten ze zich zeker niet op de Belgische hoofdzetel...

Lees verder op Bloovi »

160 Facebook shares 160 14 Twitter shares 14 174
Bloovi

Vanuit hun vaste stek in de Londense City helpen drie jonge Vlamingen wereldwijd 40.000 (!) hotels aan realtime data. Daarmee bepalen de hoteliers op elk moment hun optimale room rate. De juiste data op het juiste moment, op een schoteltje aangebod...

Lees verder op Bloovi »

96 Facebook shares 96 20 Twitter shares 20 116
Bloovi

Fysieke kledingwinkels in binnensteden maar ook ketens als E5 Mode of Brantano kreunen al tien jaar onder het online geweld van de Duitse fashion retailer Zalando. In Europa nog steeds bezig aan een onstuitbare opmars, maar de groeimotor lijkt nu w...

Lees verder op Bloovi »

16 Facebook shares 16 12 Twitter shares 12 28
Bloovi

Na de hype van 2017 lijkt blockchain niet meer zo overtuigend op weg om het ‘nieuwe internet’ te worden. Maar is het dat ooit geweest? Waar zit de echte waarde van de technologie en wat kan ze betekenen voor maatschappij en economie, los van de...

Lees verder op Bloovi »

9 Facebook shares 9 7 Twitter shares 7 16
Bloovi

De Britse internetexpert Matthew Brennan woont al 16 jaar in China en zag er vanop de eerste rij de internetrevolutie zich voltrekken. Zijn aandacht gaat vooral naar WeChat, de immens populaire instant-messaging app van moederbedrijf Tencent die ee...

Lees verder op Bloovi »

4 Facebook shares 4 9 Twitter shares 9 13
Bloovi