Hoe communiceer je met aliens? Dat is een vraag die je best in gedachten mag houden als jouw doelgroep bestaat uit jongeren. Enkele kekke tips op een rij om de plank zo min mogelijk mis te slaan. Whaddup gappies en mammies? Vin-to-da-cent dropt ff een col...

Lees verder op Frankwatching »

165 Facebook shares 165 74 Twitter shares 74 239
Frankwatching

Als bedrijven één goed voornemen zouden moeten kiezen voor 2016, dan heb ik wel een suggestie. Vermijd het Kanye West-effect! Ken jij zo’n gast? Die iets te graag over zichzelf vertelt. Die denkt dat hij het grootste geschenk voor ieder gesprek is...

Lees verder op Frankwatching »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 226
Frankwatching

Toen ik Doe Maar zag optreden in de Ziggo Dome, zag ik het ideale team voor me. Hardwerkende specialisten, die opereren vanuit liefde en waardering. Die zelfspot hebben en lef tonen. Lees de zes lessen die elk team professionals van Doe Maar kan leren. Va...

Lees verder op Frankwatching »

221 Facebook shares 221 0 Twitter shares 0 221
Frankwatching

Mijn huidige cv bestaat uit een zelfgemaakte rap-video en een kleurrijke infographic. Maar ik moest van ver komen. Lees hoe een sneer van een recruiter mijn aanpak totaal op zijn kop zette en neem kennis van 4 leerpunten voor jouw online cv. “Saaie...

Lees verder op Frankwatching »

150 Facebook shares 150 50 Twitter shares 50 200
Frankwatching

Waarom zijn we op aarde? Als een bedrijf een kraakhelder antwoord heeft geformuleerd op die vraag en een bijpassende strategie heeft uitgestippeld, dan is het tijd om het fenomeen ‘storydoing’ in praktijk te brengen. Is dat niet gewoon storytelling, m...

Lees verder op Frankwatching »

112 Facebook shares 112 59 Twitter shares 59 171
Frankwatching

Column – Als er een geest in je huis rondzweeft, is dat eerst even flink schrikken. Maar als de geest goedaardig blijkt te zijn en in harmonie met je gaat samenleven, dan wen je binnen de kortste keren aan je nieuwe huisgenoot. Vanaf dat moment is d...

Lees verder op Frankwatching »

24 Facebook shares 24 0 Twitter shares 0 165
Frankwatching

Neuromarketing helpt je begrijpen hoe mensen denken. Als je die wijsheid toepast op je producten, services en communicatie, dan scoor je beter bij (potentiële) klanten. Leer de ins en outs van deze invloedrijke trend. Neuromarketing, het meten van hersen...

Lees verder op Frankwatching »

75 Facebook shares 75 60 Twitter shares 60 135
Frankwatching

Stop! Dit is een overval. We willen al je aandacht! Nu! Ja, jij daar. Toe. Blijf je nog even verder lezen. Alsjeblieft? Guerrilla-marketing, daar gaan we het over hebben. Een toevallige passant overrompelen. Iemand de hele dag aan jou laten terugdenken me...

Lees verder op Frankwatching »

64 Facebook shares 64 39 Twitter shares 39 103
Frankwatching

Column – Zo, Kerst en Oud & Nieuw zitten er weer op. Die tijd leent zich altijd zo heerlijk voor inhaakcampagnes. Je weet wel, die aardige ideeën van bedrijven om hun communicatie af te stemmen op de feestdagen. Toch had het Nederlandse bedrijf...

Lees verder op Frankwatching »

36 Facebook shares 36 55 Twitter shares 55 91
Frankwatching

‘Wat zal ik nu weer eens op mijn blog zetten?’ Fout, fout, fout! Voorkom alsjeblieft dat je ooit gaat zitten staren naar een leeg wit scherm met een hoopvol knipperende cursor. Dat is vragen om een writer’s block! Die situatie moet je v...

Lees verder op Frankwatching »

41 Facebook shares 41 47 Twitter shares 47 88
Frankwatching