Als copywriter vier ik iedere dag de efficiëntie en schoonheid van taal. Niet eens specifiek de Nederlandse taal, maar van het concept van taal. Zonder taal had ik mij aan jou moeten voorstellen met gebaren en keelgeluiden. Misschien was er zelfs wat nie...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 25 Twitter shares 25 25
Frankwatching

Wanneer je adverteert op het internet moet je werken met de beperkte ruimte die je krijgt. Bovendien moet je opvallen tussen de duizenden advertenties van je concurrenten. Deze zaken zorgen ervoor dat ondernemers en marketeers trucjes toepassen om hun adv...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 21 Twitter shares 21 21
Frankwatching

Vandaag ga ik iets doen waar lef voor nodig is: ik ga de toekomst voorspellen. Ik wil een voorspelling doen over de ontwikkeling van de economie én de maatschappij. Het is een voorspelling die (als ze uitkomt) vérstrekkende gevolgen heeft voor jou als o...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Frankwatching

Reclame saai? No way, José! Ik kan je een meterslange lijst aanleveren met reclamefilmpjes die prikkelen, stimuleren en intrigeren. Met de hand geschilderde muurreclames worden weliswaar al vijftig jaar niet meer gemaakt, maar dat betekent niet dat er ge...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Frankwatching

“Schrijf jij eens een artikel over cookies,” droeg mijn baas mij op bij de maandagochtendkoffie. Ik keek hem vertwijfeld aan en antwoordde: “Ik ben een copywriter. Ik begrijp helemaal niets van cookies.” Waarop hij zei: “Daar...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Frankwatching

Column – Stel dat je de hoofdontwerper bent van de auto’s van Mercedes. Geen slechte baan, toch? Jouw ervaring met design en gebruiksvriendelijkheid zorgt voor mooie, praktische wagens. Je nieuwe assistent-ontwerper bruist van het enthousiasme en...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Frankwatching

Column – Ik heb als marketeer weinig unieke dingen te zeggen. Het is hard maar waar, maar er is bijzonder weinig origineels te vinden in de artikelen die ik schrijf en de projecten die ik uitvoer. Ik reciteer de conclusies van onderzoeken die door g...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 12 Twitter shares 12 12
Frankwatching

Gerald Ratner kon begin jaren ’90 beschreven worden met één woord: succesvol. De ambitieuze Brit had in 6 jaar de juweliershandel van zijn vader uitgebouwd tot een miljardenimperium. Ratners Group telde maar liefst 2000 winkels in het Verenigd Kon...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 7 Twitter shares 7 7
Frankwatching

Als privépersoon heb ik niets met webshops. Ik vind het onpraktisch om online te kopen. Ik geniet ervan om in een fysieke winkel te zijn. Bovendien zie ik webshops als een bedreiging voor de levendigheid van winkelstraten. Waarom ik zelf niet van...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Bloovi

Hoe gaan bedrijven en merken om met het virus dat intussen de hele wereld in de ban houdt? Welke invloed heeft corona op het gelijknamige biermerk en op de Belgische verzekeraar Corona Direct? Doe je mondkapje om en neem je desinfecterende handcrè...

Lees verder op Bloovi »

0 Facebook shares 0 3 Twitter shares 3 3
Bloovi
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/