Campagnes in b2b-marketing zijn achterhaald. Het is tijd voor een continue aanpak, schreef ik in mijn vorige blogpost. Geen losstaande speeddates, maar een langetermijnstrategie gericht op het opbouwen van relaties. Klanten vragen erom. Salescollega’s v...

Lees verder op Marketingfacts »

41 Facebook shares 41 0 Twitter shares 0 901
Marketingfacts

Het is een van de meest vertrouwde marketingbegrippen. En ook een van de meest gedateerde. De campagne. In veel b2b-organisaties is het nog steeds de modus operandi. Je kiest een doelgroep en een campagnethema. Je bedenkt van tevoren de stapjes die j...

Lees verder op Marketingfacts »

67 Facebook shares 67 1 Twitter shares 1 900
Marketingfacts

Hoe zag jouw leven eruit toen je nog geen smartphone had en de wereld nog niet binnen handbereik was via social media? Wat deed je toen, als je onderweg op zoek was naar informatie? Of als je eventjes alleen was, zonder mensen om je heen? Wat deed je, als...

Lees verder op Marketingfacts »

95 Facebook shares 95 0 Twitter shares 0 762
Marketingfacts

Het was in de lente van 2011, op een werkdag als alle andere, dat mijn beeld van social media zou veranderen door een simpele tweet. Ik had destijds een dubbelfunctie bij een klein assessmentbureau, als psycholoog en als marketeer. Ik postte wel eens wat...

Lees verder op Marketingfacts »

108 Facebook shares 108 0 Twitter shares 0 741
Marketingfacts

Terug naar het dorpsplein van weleer. Waar mensen en merken elkaar nog in de ogen keken. Waar persoonlijke relaties bepaalden bij welke marktverkoper je je inkopen deed. Die dynamiek, maar dan in het groot. Online, waar mensen en merken weer samenkomen. D...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 688
Marketingfacts

Bedrijven en social media: het blijft een moeizame combinatie. Om in te haken op een inhaker: kort na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo postte het Franse postorderbedrijf 3Suisses een Facebook-bericht waarin het de gevleugelde kreet ‘Je Suis C...

Lees verder op Marketingfacts »

62 Facebook shares 62 0 Twitter shares 0 649
Marketingfacts

Wat als alle blogposts, video’s en whitepapers van jouw bedrijf morgen van het internet verdwenen zouden zijn? Zou iemand ze dan missen? Het is een confronterende vraag. En als je ook maar enigszins twijfelt aan het antwoord, is dit het moment voor bezi...

Lees verder op Marketingfacts »

81 Facebook shares 81 0 Twitter shares 0 626
Marketingfacts

Er was eens een acteur die niet kon slapen. Onrustig keerde hij zich om in zijn hotelbed. Het was 1999. Kevin Spacey verbleef in Londen voor de promotie van zijn film American Beauty. Maar dat was niet wat hem uit zijn slaap hield. Die avond had Spacey ge...

Lees verder op Marketingfacts »

83 Facebook shares 83 0 Twitter shares 0 613
Marketingfacts

“Het probleem van marketeers is dat we ingeprent hebben gekregen om jagers te zijn, in plaats van boeren.” Spreker, auteur en consultant Jay Baer gelooft dat het ook anders kan. Dat we klanten en prospects niet voortdurend op de hielen hoeven...

Lees verder op Marketingfacts »

80 Facebook shares 80 0 Twitter shares 0 576
Marketingfacts

Er is iets vreemds aan de hand met de manier waarop we gewend zijn marketing en communicatie te bedrijven in grote B2B-organisaties. Het 1-op-1-contact met een verkoopadviseur heeft nog steeds de grootste invloed op inkoopbeslissingen, blijkt weer uit rec...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 0 Twitter shares 0 490
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/