Ondanks de megaboete van afgelopen juni en de daaropvolgende wijzigingen, blijft Google Shopping een belangrijk omzetkanaal voor adverteerders. Om competitief te zijn binnen Google Shopping zijn er vele optimalisatiemogelijkheden, waaronder: feed optimali...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 34 Twitter shares 34 34
Frankwatching

AdWords wordt veel gebruikt als een keihard conversiekanaal, met strakke ROAS-, ROI- of CPA-doelstellingen. Helaas is het niet altijd mogelijk om een biedstrategie in te stellen op basis van een harde conversiedoelstelling. Als oplossing adviseert de help...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 26 Twitter shares 26 26
Frankwatching

De prijsextensie van Google AdWords is momenteel een rare eend in de bijt, want vaak bevat deze geen accurate en heldere informatie. De gemiddelde vanaf-prijs in een prijsextensie komt niet eens voor als optie op de landingspagina. Raar, want Google intro...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 24 Twitter shares 24 24
Frankwatching

Binnen de AdWords-markt lopen de kosten per klik ieder jaar op. Het is dus de uitdaging voor iedere marketeer om manieren te blijven vinden om kostenefficiënter te adverteren of om nieuwe markten aan te snijden. Dit is een zoektocht naar kansen benutten...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 18 Twitter shares 18 18
Marketingfacts

Het grote nieuws dinsdag was de 2,42 miljard euro boete voor het machtsmisbruik van Google in de prijsvergelijkmarkt. In de woorden van de Deense Eurocommissaris Mededinging Margrethe Vestager: “Googles strategie voor prijsvergelijkingen ging meer om ma...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Emerce

Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er 'AdWords Concepten en Experim...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Emerce

Voor veel bedrijven lijkt adverteren op Bing (nu Microsoft Advertising) nog een beetje op een schot in het donker. We kennen Bing ondertussen, maar de zoekmachine wordt nog niet als prioriteit gezien, waardoor er ook nog niet veel op geadverteerd wor...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 14 Twitter shares 14 14
Marketingfacts

Tijdens de Google I/O in mei 2017 introduceerde Sundar Pichai in zijn altijd ontspannen stem de grootste switch voor marketeers tot nu toe: de wereld zou veranderen van een wereld waar de mobiele interactie van een consument centraal staat, naar een werel...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 7 Twitter shares 7 10
Emerce

Microsoft meldde in de Bing Ads-interface en Bing Ads-app dat Bing Ads verder zal gaan als Microsoft Advertising. In de komende periode zal Microsoft alle advertising-mogelijkheden samenbrengen onder een vlag, Microsoft Advertising. Hoewel Microsoft Adver...

Lees verder op Frankwatching »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Frankwatching

In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een att...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Emerce
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/