Een onderzoek van Microsoft naar de effecten van digitale media op ons concentratievermogen leverde een schokkende uitkomst op. De tijd dat proefpersonen zich op een onderwerp konden concentreren, was amper acht seconden. Ter vergelijking: goudviss...

Lees verder op Bloovi »

20 Facebook shares 20 26 Twitter shares 26 46
Bloovi

In China heeft lang niet iedereen een mailadres. Voor zakelijke en privéberichten gebruiken de Chinezen WeChat. Deze Aziatische vorm van WhatsApp heeft sinds deze week een miljard (!) gebruikers en je kan ermee betalen, een tafel reserveren, afspr...

Lees verder op Bloovi »

23 Facebook shares 23 11 Twitter shares 11 34
Bloovi

De helft van de jongeren voelt zich verslaafd aan zijn smartphone en maar een op de drie ouders houdt het smartphonegebruik van zijn kinderen in de gaten. Dat blijkt althans uit een enquête van de Onafhankelijke Ziekenfondsen bij 976 Belgische jon...

Lees verder op Bloovi »

17 Facebook shares 17 10 Twitter shares 10 27
Bloovi

We kennen allemaal de verhalen van Japanse workaholics die schijnbaar geen moeite hebben met absurd lange werkdagen. Vaak gaat dat ten koste van de productiviteit en soms leidt dat zelfs tot ‘Karoshi’: werken met de dood tot gevolg. In China li...

Lees verder op Bloovi »

9 Facebook shares 9 13 Twitter shares 13 22
Bloovi

Het einde van de traditionele carrière komt dichterbij door de introductie van ‘Wendbaar Werk’. Projectwerk zal steeds meer aan belang winnen, waarbij we projecten kunnen vergelijken met het tot stand komen van een Hollywood film. Opinie: disr...

Lees verder op Bloovi »

8 Facebook shares 8 4 Twitter shares 4 12
Bloovi