We leven in de nadagen van maart en dan wordt het opletten. Er verschijnt altijd wel een aantal hoogst opmerkelijke persberichten in de redactiemailbox, maar richting dé datum lezen we toch wel twee keer voordat we iets aannemen. Hoe zit dat di...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Marketingfacts

Airbnb gooit zijn marketingstrategie volledig om. Vanwege de coronapandemie moest het zijn marketinguitgaven verminderen, maar nu duidelijk is dat dit weinig effect heeft op het aantal websitebezoekers, besluit het bedrijf het over een andere bo...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts

Doordat de winkels de afgelopen tijd dicht zijn geweest door de alom bekende coronamaatregelen, hebben steeds meer consumenten de voordelen van webshops gevonden. In de winkelstraten opvallen is al een ouder verhaal, maar hoe val je als webshop op tussen...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Marketingfacts

Vandaag is de vijfde editie van de Sustainable Brand Index bekendgemaakt. De afgelopen vier jaar stond Tony’s Chocolonely fier aan kop als duurzaamste merk van Nederland. Maar is dat nog steeds zo?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Hornbach staat bekend om het hebben van géén aanbiedingen en het bieden van producten met de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs - vergelijkbaar met de no nonsense-propositie die de Duitse supermaktketen Lidl ook volgt. Maar het merk is ook op...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Influencer-marketing, het inzetten van een bekend persoon om je bedrijf of product te promoten, lijkt voor sommige merken de norm. Welke platforms zijn daarvoor het meest populair en waren er in 2020 opvallende verschillen ten opzichte van 2019?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Marketingfacts

Duurzame merken willen zich steeds vaker uitgroeien naar een beweging. Deze week verscheen er een interessant artikel op The Business of Story over enkele merken die zich hebben ontwikkeld tot een beweging die ertoe doet. Het zijn vooral Amerikaanse merke...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Marketingfacts

‘Content is king’. Ik lees het heel vaak. Maar is het eigenlijk (nog) wel zo, of is het klinkklare onzin? Het vak van contentcreatie is telkens weer aan veranderingen onderhevig. Wat is de huidige stand van zaken op het gebied van autofotografie?...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Marketingfacts

Tegenwoordig is de manier van contact die wij met bedrijven hebben meer en meer online. We pakken eigenlijk nooit meer de telefoon om onze klacht of vraag bij de klantenservice voor te leggen. Lange wachttijden bij de callcenters en simpelweg de lage drem...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Marketingfacts

De wereldwijde coronaperikelen hebben op allerlei vlakken vooral negatieve uitwerkingen. Helaas ook op marketeers. Veel bedrijven hebben door de pandemie een ongelofelijk roerig jaar achter de rug en niets ging zoals vooraf verwacht. Maar welk effect heef...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 7 Twitter shares 7 7
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/