Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...
Lees verder op Marketingfacts »

139

66
1299 Di 25 april 2017 - 05:05Tadek SolarzMarketingfactsStuur je als marketeer alleen op respons, dan zit je op de snelweg naar middelmaat. Respons is verslavend. Het is als een schouderklopje: je bent goed bezig! Maar die verslaving is gevaarlijk, want je maakt het jezelf zo moeilijk. Een belangrijk...
Lees verder op Marketingfacts »

160

0
760 Ma 30 mei 2016 - 05:05Tadek SolarzMarketingfactsDe afgelopen jaren konden we lezen dat de winkelstraten leegliepen. Het internet draaide de nek om van hardwerkende retailers die er niets van begrepen en online zieners bliezen met liefde zuurstof in de retailbrand. Het lag niet aan de gebrekkige ko...
Lees verder op Marketingfacts »

44

41
585 Vr 20 januari 2017 - 12:12Tadek SolarzMarketingfactsOm gezien te worden moet je opvallen. Onderscheidend zijn is een voorwaarde om op te vallen. Gek genoeg wordt er nog nauwelijks gesproken over opvallen. Misschien wel omdat het zo kinderlijk klinkt. Toch is het één van de belangrijkste voorwaarden om op...
Lees verder op Marketingfacts »

107

0
566 Di 02 februari 2016 - 09:09Tadek SolarzMarketingfactsOf het nu door de toegenomen transparantie, veranderend klantgedrag of de komst van het internet is; we weten het niet precies. Zoals zo vaak is het een opeenstapeling van op zichzelf staande ontwikkelingen die ervoor zorgen dat het speelveld om je h...
Lees verder op Marketingfacts »

43

0
532 Do 04 augustus 2016 - 06:06Tadek SolarzMarketingfactsHet tijdperk van simpel make believe ligt achter ons. Jarenlang kon een positie, een merkpositionering of een compleet bedrijf verzonnen worden op de tekentafel en met voldoende mediadruk aan de man worden gebracht. Je kon een idee er als h...
Lees verder op Marketingfacts »

38

0
471 Do 21 juli 2016 - 06:06Tadek SolarzMarketingfactsJongeren willen geen bezittingen, maar ervaringen, is de nieuwe marketingrealiteit. Maar het feit dat jongeren niets kochten, blijkt heel andere oorzaken te hebben. En dat zet die marketingrealiteit onder druk, want wij marketeers lijken het bel...
Lees verder op Marketingfacts »

0

41
415 Do 31 augustus 2017 - 06:06Tadek SolarzMarketingfactsIk zie de functietitel contentstrateeg steeds vaker voorbij komen. Het maakte mij nieuwsgierig naar wat dat nou eigenlijk is. Zowel het woord strateeg als het woord content blinken immers niet uit in helderheid. ...
Lees verder op Marketingfacts »

16

44
411 Vr 13 januari 2017 - 06:06Tadek SolarzMarketingfactsHet CBS trakteerde ons afgelopen week weer op cijfers. Niet zomaar cijfers, want het CBS is een nieuwe weg ingeslagen en heeft bedrijven nu ingedeeld aan de hand van de informatie die ze op de website konden vinden. Ze hebben dus niet zelf naar de ba...
Lees verder op Marketingfacts »

33

0
387 Di 11 oktober 2016 - 05:05Tadek SolarzMarketingfactsDe afgelopen weken werden we verrast met bijzondere berichten: ‘s werelds belangrijkste verkopers van consumentenproducten, P&G en Unilever, willen minder geld uitgeven aan marketing. Eerder deze maand gaf P&G al aan te willen schuiven met de di...
Lees verder op Marketingfacts »

75

53
359 Ma 28 augustus 2017 - 06:06Tadek SolarzMarketingfacts