Met enige verbazing heb ik dit weekend gekeken naar Zondag met Lubach. Ik zag zijn publieke oproep om Facebook gedag te zeggen. We moeten ermee stoppen en aankomende woensdag is de dag. Arjen Lubach bespeelt wekelijks de sentimenten. Als een ware populist...

Lees verder op Marketingfacts »

1504 Facebook shares 1504 89 Twitter shares 89 1593
Marketingfacts

Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

139 Facebook shares 139 66 Twitter shares 66 1299
Marketingfacts

Stuur je als marketeer alleen op respons, dan zit je op de snelweg naar middelmaat. Respons is verslavend. Het is als een schouderklopje: je bent goed bezig! Maar die verslaving is gevaarlijk, want je maakt het jezelf zo moeilijk. Een belangrijk...

Lees verder op Marketingfacts »

160 Facebook shares 160 0 Twitter shares 0 760
Marketingfacts

De afgelopen jaren konden we lezen dat de winkelstraten leegliepen. Het internet draaide de nek om van hardwerkende retailers die er niets van begrepen en online zieners bliezen met liefde zuurstof in de retailbrand. Het lag niet aan de gebrekkige ko...

Lees verder op Marketingfacts »

44 Facebook shares 44 41 Twitter shares 41 585
Marketingfacts

Om gezien te worden moet je opvallen. Onderscheidend zijn is een voorwaarde om op te vallen. Gek genoeg wordt er nog nauwelijks gesproken over opvallen. Misschien wel omdat het zo kinderlijk klinkt. Toch is het één van de belangrijkste voorwaarden om op...

Lees verder op Marketingfacts »

107 Facebook shares 107 0 Twitter shares 0 566
Marketingfacts

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan. Sinds een jaar of tien roepen marketeers in koor dat de klant vooral centraal moet staan. We moeten beter luisteren naar de wens van de klant en merken moeten vooral problemen oplossen. We moeten zorgen voor een onve...

Lees verder op Marketingfacts »

101 Facebook shares 101 40 Twitter shares 40 533
Marketingfacts

Of het nu door de toegenomen transparantie, veranderend klantgedrag of de komst van het internet is; we weten het niet precies. Zoals zo vaak is het een opeenstapeling van op zichzelf staande ontwikkelingen die ervoor zorgen dat het speelveld om je h...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 532
Marketingfacts

"Marketing is [...] bij uitstek een discipline geworden waarbij het identificeren van behoeften centraal is komen te staan." Het staat mooi geformuleerd op Wikipedia: identificeren van behoeften om ze vervolgens te vervullen. Het invullen van wensen...

Lees verder op Marketingfacts »

37 Facebook shares 37 49 Twitter shares 49 509
Marketingfacts

Sales en marketing: een team dat samen zorg draagt voor groei. Iets verkopen is niet populair, nooit geweest. Het is één van de redenen dat verkopers al snel managers werden genoemd. Salesmanagers, consultants, adviseurs. Een soort mystificati...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 49 Twitter shares 49 486
Marketingfacts

Het tijdperk van simpel make believe ligt achter ons. Jarenlang kon een positie, een merkpositionering of een compleet bedrijf verzonnen worden op de tekentafel en met voldoende mediadruk aan de man worden gebracht. Je kon een idee er als h...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 471
Marketingfacts