Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om...

Lees verder op Marketingfacts »

139 Facebook shares 139 66 Twitter shares 66 1299
Marketingfacts

Stuur je als marketeer alleen op respons, dan zit je op de snelweg naar middelmaat. Respons is verslavend. Het is als een schouderklopje: je bent goed bezig! Maar die verslaving is gevaarlijk, want je maakt het jezelf zo moeilijk. Een belangrijk...

Lees verder op Marketingfacts »

160 Facebook shares 160 0 Twitter shares 0 760
Marketingfacts

De afgelopen jaren konden we lezen dat de winkelstraten leegliepen. Het internet draaide de nek om van hardwerkende retailers die er niets van begrepen en online zieners bliezen met liefde zuurstof in de retailbrand. Het lag niet aan de gebrekkige ko...

Lees verder op Marketingfacts »

44 Facebook shares 44 41 Twitter shares 41 585
Marketingfacts

Om gezien te worden moet je opvallen. Onderscheidend zijn is een voorwaarde om op te vallen. Gek genoeg wordt er nog nauwelijks gesproken over opvallen. Misschien wel omdat het zo kinderlijk klinkt. Toch is het één van de belangrijkste voorwaarden om op...

Lees verder op Marketingfacts »

107 Facebook shares 107 0 Twitter shares 0 566
Marketingfacts

Of het nu door de toegenomen transparantie, veranderend klantgedrag of de komst van het internet is; we weten het niet precies. Zoals zo vaak is het een opeenstapeling van op zichzelf staande ontwikkelingen die ervoor zorgen dat het speelveld om je h...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 532
Marketingfacts

Het tijdperk van simpel make believe ligt achter ons. Jarenlang kon een positie, een merkpositionering of een compleet bedrijf verzonnen worden op de tekentafel en met voldoende mediadruk aan de man worden gebracht. Je kon een idee er als h...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 471
Marketingfacts

Jongeren willen geen bezittingen, maar ervaringen, is de nieuwe marketingrealiteit. Maar het feit dat jongeren niets kochten, blijkt heel andere oorzaken te hebben. En dat zet die marketingrealiteit onder druk, want wij marketeers lijken het bel...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 41 Twitter shares 41 415
Marketingfacts

Ik zie de functietitel contentstrateeg steeds vaker voorbij komen. Het maakte mij nieuwsgierig naar wat dat nou eigenlijk is. Zowel het woord strateeg als het woord content blinken immers niet uit in helderheid. ...

Lees verder op Marketingfacts »

16 Facebook shares 16 44 Twitter shares 44 411
Marketingfacts

Het CBS trakteerde ons afgelopen week weer op cijfers. Niet zomaar cijfers, want het CBS is een nieuwe weg ingeslagen en heeft bedrijven nu ingedeeld aan de hand van de informatie die ze op de website konden vinden. Ze hebben dus niet zelf naar de ba...

Lees verder op Marketingfacts »

33 Facebook shares 33 0 Twitter shares 0 387
Marketingfacts

De afgelopen weken werden we verrast met bijzondere berichten: ‘s werelds belangrijkste verkopers van consumentenproducten, P&G en Unilever, willen minder geld uitgeven aan marketing. Eerder deze maand gaf P&G al aan te willen schuiven met de di...

Lees verder op Marketingfacts »

75 Facebook shares 75 53 Twitter shares 53 359
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/