Als je mensen vraagt welke eigenschappen een leider nodig heeft, dan wordt naast visie, communicatieve vaardigheden en organisatietalent ook steevast emotionele intelligentie genoemd. Emotionele intelligentie verwijst naar het vermogen om zowel je eigen e...

Lees verder op Marketingfacts »

95 Facebook shares 95 0 Twitter shares 0 671
Marketingfacts

IKEA, Opel, Cacharel en Furla. Deze merken doen het allemaal: mensen aanzetten tot antropomorfisme. Antropomorfisme is geen ziekte of aandoening. En ook geen stoffige afstudeerrichting binnen de sociale wetenschap. Het is een moeilijk woord voor iets dat...

Lees verder op Marketingfacts »

75 Facebook shares 75 0 Twitter shares 0 489
Marketingfacts

De meeste mensen vinden het aantrekkelijk om een product met korting te kopen. Het lijkt dan ook logisch om te veronderstellen dat een supermarktproduct met korting vaker verkocht wordt dan een supermarktproduct zonder korting. Dit is echter niet altijd h...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 444
Marketingfacts

Merken willen maar al te graag vrienden worden met hun doelgroep. Vooral sociale media worden hier veel voor ingezet. Maar zitten consumenten op deze persoonlijke kanalen wel te wachten op merken? Om menselijker over te komen, posten merken berichten met...

Lees verder op Marketingfacts »

62 Facebook shares 62 58 Twitter shares 58 334
Marketingfacts

Even op Iens of Yelp checken waar de lekkerste biefstuk van de stad te krijgen is, urenlang reviews over laptops op amazon.com lezen of op Google kijken welk bedrijf de beste witgoedservice heeft. Consumenten gaan continu online op zoek naar informat...

Lees verder op Marketingfacts »

85 Facebook shares 85 37 Twitter shares 37 324
Marketingfacts

In de wereld van marketing is realtime wat de klok slaat. Door in te haken op momenten die in het hier en nu aandacht krijgen van een groot publiek, is het mogelijk om mee te liften op de aandacht die zo’n moment genereert. Dit is, vanzelfsprekend, een...

Lees verder op Marketingfacts »

54 Facebook shares 54 55 Twitter shares 55 313
Marketingfacts

Een van de grondregels bij logo-ontwerp is dat het logo de corporate merkwaarden dient te weerspiegelen. Daarom heeft een minimalistisch merk als Apple een eenvoudig, gestileerd appeltje als logo en daarom vormt de gele pijl in het Amazon-logo een glimlac...

Lees verder op Marketingfacts »

32 Facebook shares 32 0 Twitter shares 0 297
Marketingfacts

De meeste merken worden geboren op de tekentafel. Door marktonderzoek, strategische visie of zelfstudie wordt een merk volledig uitgedacht en opgebouwd. Maar om een succesvol merk neer te zetten, heb je de betrokkenheid van je&nbs...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 38 Twitter shares 38 283
Marketingfacts

Sla een tijdschrift open en je ziet ideaaltypische vrouwen en mannen voorbij komen. Dat blootstelling aan ideale types vrouwen ongelukkig maakt, weten we al. Maar hoe zit dat voor mannen? Lees meer over: Sterk gespierd werkt averechts....

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 0 Twitter shares 0 279
Marketingfacts

Het socialmedialandschap wordt steeds diverser, er komen continu nieuwe platformen bij en consumenten zijn veelal op meerdere social media actief. Hoewel 'social media' vaak als containerbegrip wordt gebruikt, verschillen de diverse platformen natuurlijk...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 256
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/