Als je mensen vraagt welke eigenschappen een leider nodig heeft, dan wordt naast visie, communicatieve vaardigheden en organisatietalent ook steevast emotionele intelligentie genoemd. Emotionele intelligentie verwijst naar het vermogen om zowel je eigen e...

Lees verder op Marketingfacts »

95 Facebook shares 95 0 Twitter shares 0 575 LinkedIn shares 575 1 GooglePlus shares 1 671
Marketingfacts

Vlogs zijn populair: met name jongeren (18-34 jaar) kijken regelmatig vlogs op bijvoorbeeld YouTube. Maar zijn vlogs daarmee ook een goed medium om reclame in te maken?...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 69 Twitter shares 69 376 LinkedIn shares 376 3 GooglePlus shares 3 491
Marketingfacts

IKEA, Opel, Cacharel en Furla. Deze merken doen het allemaal: mensen aanzetten tot antropomorfisme. Antropomorfisme is geen ziekte of aandoening. En ook geen stoffige afstudeerrichting binnen de sociale wetenschap. Het is een moeilijk woord voor iets dat...

Lees verder op Marketingfacts »

75 Facebook shares 75 0 Twitter shares 0 414 LinkedIn shares 414 0 GooglePlus shares 0 489
Marketingfacts

De meeste mensen vinden het aantrekkelijk om een product met korting te kopen. Het lijkt dan ook logisch om te veronderstellen dat een supermarktproduct met korting vaker verkocht wordt dan een supermarktproduct zonder korting. Dit is echter niet altijd h...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 0 Twitter shares 0 402 LinkedIn shares 402 4 GooglePlus shares 4 444
Marketingfacts

Veel supermarktmanagers geven hun vakkenvullers de opdracht om, op gezette tijden, de producten in de vakken te 'spiegelen'. Dit betekent dat de vakkenvuller de producten naar voren haalt en netjes in het vak plaatst. Zelfs als er dan nog maar weinig prod...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 402 LinkedIn shares 402 2 GooglePlus shares 2 404
Marketingfacts

In haar nieuwste reclame stelt de Nederlandse Spoorwegen haar kijkers de vraag “Waar ga jij naartoe vandaag?”. En Calvé vraagt zich in haar klassieke reclames af wie er niet groot geworden is met het betreffende merk pindakaas. De merken gebruiken hi...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 0 Twitter shares 0 329 LinkedIn shares 329 2 GooglePlus shares 2 341
Marketingfacts

Merken willen maar al te graag vrienden worden met hun doelgroep. Vooral sociale media worden hier veel voor ingezet. Maar zitten consumenten op deze persoonlijke kanalen wel te wachten op merken? Om menselijker over te komen, posten merken berichten met...

Lees verder op Marketingfacts »

62 Facebook shares 62 58 Twitter shares 58 210 LinkedIn shares 210 4 GooglePlus shares 4 334
Marketingfacts

Even op Iens of Yelp checken waar de lekkerste biefstuk van de stad te krijgen is, urenlang reviews over laptops op amazon.com lezen of op Google kijken welk bedrijf de beste witgoedservice heeft. Consumenten gaan continu online op zoek naar informat...

Lees verder op Marketingfacts »

85 Facebook shares 85 37 Twitter shares 37 197 LinkedIn shares 197 5 GooglePlus shares 5 324
Marketingfacts

In de wereld van marketing is realtime wat de klok slaat. Door in te haken op momenten die in het hier en nu aandacht krijgen van een groot publiek, is het mogelijk om mee te liften op de aandacht die zo’n moment genereert. Dit is, vanzelfsprekend, een...

Lees verder op Marketingfacts »

54 Facebook shares 54 55 Twitter shares 55 202 LinkedIn shares 202 2 GooglePlus shares 2 313
Marketingfacts

Een van de grondregels bij logo-ontwerp is dat het logo de corporate merkwaarden dient te weerspiegelen. Daarom heeft een minimalistisch merk als Apple een eenvoudig, gestileerd appeltje als logo en daarom vormt de gele pijl in het Amazon-logo een glimlac...

Lees verder op Marketingfacts »

32 Facebook shares 32 0 Twitter shares 0 264 LinkedIn shares 264 1 GooglePlus shares 1 297
Marketingfacts