Het is nog niet bewezen dat contentmarketing geld oplevert. De effectiviteit of ROI van contentmarketing staat dus niet vast. Dat concludeerde ik in een eerder blogartikel. Maar kun je dan helemaal niets zeggen over het al dan niet effectief zijn van al d...

Lees verder op Marketingfacts »

29 Facebook shares 29 0 Twitter shares 0 330
Marketingfacts

Wie zit er te wachten op content over tandenborstels? Waarschijnlijk nauwelijks iemand. De reden is dat tandenborstels voor veel mensen een low-involvementproduct zijn. Het idee is dat contentmarketing niet geschikt zou zijn bij dit type producten. Want c...

Lees verder op Marketingfacts »

32 Facebook shares 32 50 Twitter shares 50 239
Marketingfacts

Volgens veel mensen is de constant groeiende stroom aan informatie en prikkels een van de belangrijkste issues waar we tegenwoordig mee te maken hebben. Onze aandacht wordt opgeslurpt door de sociale netwerken die we de hele dag via mobiele apparaten kunn...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 150
Marketingfacts

Native advertising wordt vrijwel niet als een commerciële boodschap herkend. Minder dan 8 procent van de respondenten in een experimentele studie herkende het artikel als advertentie. Dat was de conclusie in mijn eerste artikel over native advertisi...

Lees verder op Marketingfacts »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 150
Marketingfacts

Degene die geloven in de meetbaarheid van deze wereld, zien ROI als het ultieme meetinstrument om de waarde van wat dan ook te bepalen. De populariteit van ROI komt doordat het een meetbaar resultaat, uitgedrukt in een cijfer en dat ontwikkeld is door de...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 147
Marketingfacts

Inhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals branded content of advertenties) en bereiken bovendien meer mensen buiten de fanbase van de organisatie zelf (Waardenburg & Mazerant, 2018). Dit is...

Lees verder op Marketingfacts »

48 Facebook shares 48 61 Twitter shares 61 109
Marketingfacts

Als je al tevreden zou zijn met een paar 100.000 views op een virale campagne, dan ben je natuurlijk erg blij als je video binnen een paar dagen minimaal 2,5 miljoen keer is bekeken en er in de nationale en internationale (sport)media veel over wordt gepr...

Lees verder op Marketingfacts »

51 Facebook shares 51 0 Twitter shares 0 102
Marketingfacts

De rol van merken en merkliefde in het leven van consumenten wordt sterk overschat in de marketing. Deze stelling wordt onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek en ik ben dan ook overtuigd van de waarheid van deze stelling. Daarom bracht ik deze&nb...

Lees verder op Marketingfacts »

1 Facebook shares 1 0 Twitter shares 0 92
Marketingfacts

Gisteren verscheen de blogpost 'Wat, native advertising? Marketeer laat het los!' van Edwin Vlems. Natuurlijk is er in deze blogpost een aantal punten waar ik het hartgrondig mee eens ben, zoals dat de les van contentmarketing is dat je juist 'brutal...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 82
Marketingfacts

Als je een beetje verstand van PR, marketing en interactieve communicatie hebt, ken je de meest aangehaalde categorisatie van mediatypen wel: paid, owned en earned media. Een heel mooi en bruikbaar model, maar toch irriteert het mij. Nou ja, niet zozeer h...

Lees verder op Marketingfacts »

3 Facebook shares 3 0 Twitter shares 0 66
Marketingfacts