10 richtlijnen voor succesvolle contentmarketing in 2016 & 2017
Contentmarketing is niets nieuws onder de zon. Facebook creëerde een nood bij bedrijven om erin te investeren. Hoewel contentmarketing gezien wordt als hype, investeren heel wat bedrijven er toch in omdat ze zich (licht) gedwongen voelen. Of omdat ze sn…
Niet meer kiezen tussen operational excellence en customer intimacy
In de management klassieker ‘de discipline van marktleiders’ stellen auteurs Traecey & Wiersema dat bedrijven moeten kiezen tussen operational excellence, product leadership of customer intimacy. Operational excellence leidt door een lage prijs ve…
5 dingen die robots niet kunnen en mensen wel
Vorige zomer zat ik even in een robotfase. Ik kocht een stofzuigrobot, een drone en een family robot. Stuk voor stuk heel leuk. Je leest meer en meer verhalen over de stijgende populariteit van robots. De automatisering van allerhande processen gaat hard….
Slechts de helft van de consument vertrouwt bedrijven met hun data
Consumenten beseffen ondertussen maar al te goed dat ze bij elke beweging data achterlaten. Alleen de moderne kluizenaar die alles cash betaalt én zonder smartphone en auto leeft, is data clean. Sommigen beweren dat ze heel voorzichtig zijn, maar het bli…
5 Slimme tools om je content bij het juiste publiek te krijgen
Hoe complexer het internet wordt, hoe creatiever de oplossingen van adverteerders om hun content te laten opvallen. De tijd dat je gewoon op ‘publiceren’ kon drukken en mocht wachten, is officieel voorbij. Bij content creatie moet je jezelf twee…
De toekomst van customer service: 6 inspirerende cases
De focus in customer service zal de komende jaren evolueren. Het doel van deze evolutie: meer tevreden klanten tegen lagere kosten. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat er een groot……
De consument wil een self service-oplossing!
Vijftien jaar geleden werden consumenten door bedrijven gedwongen om zelf bepaalde taken uit te voeren. Toen de banken kosten in rekening brachten voor klanten die hun overschrijvingen niet zelf……
Een digitaal ecosysteem bestaat uit drie fundamenten
Een digitaal ecosysteem is de interactie tussen de verschillende kanalen (online en offline), de consument en de betrokken partners (bijvoorbeeld leveranciers, bloggers). De digitale klantenrelatie wordt gedragen door een digitaal ecosysteem. Dit systeem…
Toekomst van customer relations: adoptie-curve is ‘on speed’
Klantenrelaties zijn in transformatie. Pre-sales-, sales- en after sales-processen veranderen snel. Bedrijven willen de klantenreis beter begrijpen, maar ook de rol van self service en het gebruik van data zijn belangrijke ingrediënten. In april voerde i…
4 cases om de voorspelbare consument beter te leren kennen
Nike gaat zijn Fuelband-data als product verkopen aan marketingbedrijven. Consumenten met een Nike Fuelband schenken een schat aan data aan Nike en haar partnerbedrijven, onschatbaar qua waarde. Nike weet perfect wanneer iemand een bepaald paar…