Contentmarketing is niets nieuws onder de zon. Facebook creëerde een nood bij bedrijven om erin te investeren. Hoewel contentmarketing gezien wordt als hype, investeren heel wat bedrijven er toch in omdat ze zich (licht) gedwongen voelen. Of omdat ze sn...
Lees verder op Frankwatching »

209

0
918 Do 10 december 2015 - 07:07Steven Van BelleghemFrankwatchingIn de management klassieker ‘de discipline van marktleiders’ stellen auteurs Traecey & Wiersema dat bedrijven moeten kiezen tussen operational excellence, product leadership of customer intimacy. Operational excellence leidt door een lage prijs ve...
Lees verder op Marketingfacts »

9

0
532 Wo 26 november 2014 - 06:06Steven Van BelleghemMarketingfactsVorige zomer zat ik even in een robotfase. Ik kocht een stofzuigrobot, een drone en een family robot. Stuk voor stuk heel leuk. Je leest meer en meer verhalen over de stijgende populariteit van robots. De automatisering van allerhande processen gaat hard....
Lees verder op Marketingfacts »

24

0
292 Di 04 november 2014 - 09:09Steven Van BelleghemMarketingfactsConsumenten beseffen ondertussen maar al te goed dat ze bij elke beweging data achterlaten. Alleen de moderne kluizenaar die alles cash betaalt én zonder smartphone en auto leeft, is data clean. Sommigen beweren dat ze heel voorzichtig zijn, maar het bli...
Lees verder op Marketingfacts »

0

0
109 Wo 10 september 2014 - 05:05Steven Van BelleghemMarketingfactsHoe complexer het internet wordt, hoe creatiever de oplossingen van adverteerders om hun content te laten opvallen. De tijd dat je gewoon op 'publiceren' kon drukken en mocht wachten, is officieel voorbij. Bij content creatie moet je jezelf twee...
Lees verder op Bloovi »

0

0
105 Wo 23 maart 2016 - 05:05Steven Van BelleghemBlooviDe focus in customer service zal de komende jaren evolueren. Het doel van deze evolutie: meer tevreden klanten tegen lagere kosten. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat er een groot......
Lees verder op Frankwatching »

10

0
100 Di 05 november 2013 - 07:07Steven Van BelleghemFrankwatchingVijftien jaar geleden werden consumenten door bedrijven gedwongen om zelf bepaalde taken uit te voeren. Toen de banken kosten in rekening brachten voor klanten die hun overschrijvingen niet zelf......
Lees verder op Frankwatching »

2

57
88 Di 18 juni 2013 - 12:12Steven Van BelleghemFrankwatchingEen digitaal ecosysteem is de interactie tussen de verschillende kanalen (online en offline), de consument en de betrokken partners (bijvoorbeeld leveranciers, bloggers). De digitale klantenrelatie wordt gedragen door een digitaal ecosysteem. Dit systeem...
Lees verder op Marketingfacts »

9

0
61 Do 04 september 2014 - 05:05Steven Van BelleghemMarketingfactsKlantenrelaties zijn in transformatie. Pre-sales-, sales- en after sales-processen veranderen snel. Bedrijven willen de klantenreis beter begrijpen, maar ook de rol van self service en het gebruik van data zijn belangrijke ingrediënten. In april voerde i...
Lees verder op Frankwatching »

7

0
39 Do 12 juni 2014 - 12:12Steven Van BelleghemFrankwatchingNike gaat zijn Fuelband-data als product verkopen aan marketingbedrijven. Consumenten met een Nike Fuelband schenken een schat aan data aan Nike en haar partnerbedrijven, onschatbaar qua waarde. Nike weet perfect wanneer iemand een bepaald paar...
Lees verder op Marketingfacts »

0

0
30 Di 24 september 2013 - 07:07Steven Van BelleghemMarketingfacts