De overeenkomst tussen kerst en retail: ze stemmen tot weemoedigheid
De week begon met Macintosh en V&D, DA volgde. We kunnen rustig spreken van een retailcrisis, maar een verrassing kan het allemaal niet zijn. Want alles lijkt te veranderen, en sneller dan ooit, behalve retailers….
Microsoft is de Salieri van de digitale wereld
Inmiddels weet iedereen die dit leest dat Microsoft Linkedin wil overnemen voor 26,2 miljard dollar, oftewel ongeveer 50 procent meer dan de beurskoers. Het Financieele Dagblad meldde al dat Twitter waarschijnlijk de volgende prooi is….
Twitter: message received and forgotten
Op 3 juni dit jaar schreef ik hier een blogpost over Twitter, dat volgens mij de weg helemaal kwijt was. Aanleiding was de organisatie van een Twitter-congres deze zomer. U heeft het goed gelezen: een congres over twitter. Een communicatietool werd t…
Twitter, what are you doing?
Tijdens het mediacongres in februari sprak ik Tom de Bruyne (SUE Amsterdam) en we kabbelden wat over nieuw en traditioneel. Tom zei toen wel iets moois: “Als je nu nog naar een socialmediacongres gaat, heb je het niet begrepen.” Toch kwam ik deze wee…
Uitgelezen: Contentmarketing
Een boek over Contentmarketing en dit keer op niveau. Een goed overzicht met alle cases, onderbouwingen en onderzoeken die er maar zijn gedaan. Maar het blijft voor mij een worsteling met het begrip zelf….
Interactieven weten geen bal van bereik
Een dag voor valentijnsdag 2014: tijd voor het grootste media-evenement van het jaar: het MWG Congres. De commissie had haar best weer gedaan, een prachtige line-up. Het thema: “het evangelie van het delen”. Op voorhand had ik geen bezwaar. In het bestuur…
Contentmarketing, storytelling en social business: middelen denken dus
Je wordt wel eens wakker met een idee voor een column, dan moet het eruit. Je staat snel op, sluipt naar beneden en gaat schrijven. Toeval bestaat niet, maar toevallig is het wel: ik heb mijn column af, kijk even op marketingfacts en lees het prachtige ve…
Marc Oosterhout (SIRE): ‘Reputatie wordt belangrijker dan marketing’
SIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is v…
Succesvolle ICT-projecten bij overheid: niet de minister moet het willen, maar de burger
De overheid kan dingen die niemand beter kan, simpelweg omdat marktwerking geen heilige graal is. Denk aan zorg, openbaar vervoer of het innen van belastinggeld. Sinds 2008 is er discussie of iets als bankieren een nutsvoorziening zou moeten zijn. Ko…
Podcast: hoe DeGiro met een klantenstop bouwde aan vertrouwen
Zonder vernieuwing geen koppositie, zonder kwaliteit geen vertrouwen of groei. Dat zegt Esmond Berkhout, CEO van DeGiro, in de podcast OnBrandScan. De online broker voor particuliere beleggers groeit dankzij een toegankelijk platform met lage kosten. Door…