De week begon met Macintosh en V&D, DA volgde. We kunnen rustig spreken van een retailcrisis, maar een verrassing kan het allemaal niet zijn. Want alles lijkt te veranderen, en sneller dan ooit, behalve retailers....
Lees verder op Marketingfacts »

108

0
606 Vr 25 december 2015 - 09:09Stef HeutinkMarketingfactsInmiddels weet iedereen die dit leest dat Microsoft Linkedin wil overnemen voor 26,2 miljard dollar, oftewel ongeveer 50 procent meer dan de beurskoers. Het Financieele Dagblad meldde al dat Twitter waarschijnlijk de volgende prooi is....
Lees verder op Marketingfacts »

34

0
336 Do 16 juni 2016 - 11:11Stef HeutinkMarketingfactsOp 3 juni dit jaar schreef ik hier een blogpost over Twitter, dat volgens mij de weg helemaal kwijt was. Aanleiding was de organisatie van een Twitter-congres deze zomer. U heeft het goed gelezen: een congres over twitter. Een communicatietool werd t...
Lees verder op Marketingfacts »

28

0
170 Do 10 december 2015 - 12:12Stef HeutinkMarketingfactsTijdens het mediacongres in februari sprak ik Tom de Bruyne (SUE Amsterdam) en we kabbelden wat over nieuw en traditioneel. Tom zei toen wel iets moois: "Als je nu nog naar een socialmediacongres gaat, heb je het niet begrepen." Toch kwam ik deze wee...
Lees verder op Marketingfacts »

0

0
147 Wo 03 juni 2015 - 08:08Stef HeutinkMarketingfactsEen boek over Contentmarketing en dit keer op niveau. Een goed overzicht met alle cases, onderbouwingen en onderzoeken die er maar zijn gedaan. Maar het blijft voor mij een worsteling met het begrip zelf....
Lees verder op Marketingfacts »

36

28
125 Do 13 juli 2017 - 13:01Stef HeutinkMarketingfactsEen dag voor valentijnsdag 2014: tijd voor het grootste media-evenement van het jaar: het MWG Congres. De commissie had haar best weer gedaan, een prachtige line-up. Het thema: "het evangelie van het delen". Op voorhand had ik geen bezwaar. In het bestuur...
Lees verder op Marketingfacts »

24

0
49 Ma 17 februari 2014 - 08:08Stef HeutinkMarketingfactsJe wordt wel eens wakker met een idee voor een column, dan moet het eruit. Je staat snel op, sluipt naar beneden en gaat schrijven. Toeval bestaat niet, maar toevallig is het wel: ik heb mijn column af, kijk even op marketingfacts en lees het prachtige ve...
Lees verder op Marketingfacts »

11

0
42 Wo 10 september 2014 - 09:09Stef HeutinkMarketingfactsSIRE-voorzitter Marc Oosterhout, in het dagelijks leven directeur van reclamebureau N=5, voorspelt in de podcast OnBrandScan dat marketing steeds ondergeschikter raakt aan communicatie en reputatie. “Wat je als bedrijf voor de wereld wil betekenen, is v...
Lees verder op Marketingfacts »

14

20
34 Zo 12 april 2020 - 09:09Stef HeutinkMarketingfactsDe combinatie van marketing en zorg is voor veel mensen problematisch. Maar niet voor Marian Draaisma, marketingdirecteur van zorginstelling Pluryn en schrijver van boeken over merken en (online) marketing in de zorg. Ze werkt al dertien jaar aan een...
Lees verder op Marketingfacts »

4

17
21 Vr 13 november 2020 - 10:10Stef HeutinkMarketingfactsOnder druk wordt alles vloeibaar, ook als het gaat om de reputatie en het succes van organisaties. “Het maatschappelijk humeur kan eraan gaan morrelen”, aldus emeritus-hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement Betteke van Ruler. Zij...
Lees verder op Marketingfacts »

0

20
20 Di 25 augustus 2020 - 09:09Stef HeutinkMarketingfacts