Social media en inhaken op actuele situaties; het lijkt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Grote merken als Heineken, Oreo en KLM staan bekend om hun grappige en scherpzinnige posts op social media die hen veel extra aandacht oplevert. Ondertussen verwac...

Lees verder op Frankwatching »

88 Facebook shares 88 0 Twitter shares 0 492
Frankwatching

Internet, social media, apps en nu ook Internet of Things hebben ons veel moois gebracht. Er is ook een keerzijde: keuzestress en prikkels. Deze twee ongemakken eten onze aandacht op. Sterker nog, er zijn zelfs sociale platformen die onze aandacht kapen....

Lees verder op Frankwatching »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 488
Frankwatching

Influencer-marketing is hot! Veel marketeers zijn ervan overtuigd dat influencers een belangrijke rol spelen in het beïnvloeden van andere mensen. Niet voor niets bestaan er verschillende bedrijven die zich volledig hebben gespecialiseerd in influence...

Lees verder op Frankwatching »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 336
Frankwatching

Nieuwsbrieven zijn weer in. Tegenwoordig lijkt de mailbox weer helemaal gevonden te zijn. NRC Q, Quartz, the Skimm, maar ook personen als Lena Dunham en Nalden sturen met een vaste frequentie mails uit. Ik ben er onlangs ook mee gestart en stuur iedere do...

Lees verder op Frankwatching »

23 Facebook shares 23 0 Twitter shares 0 236
Frankwatching

Veel merken gaan effectieve samenwerkingen aan met influencers. Toch is het goed om naast deze samenwerkingsverbanden ook binnen je eigen organisatie te kijken. Want juist je collega's hebben kennis van de visie van je bedrijf, de producten, diensten...

Lees verder op Marketingfacts »

25 Facebook shares 25 1 Twitter shares 1 196
Marketingfacts

Employee advocacy of employee engagement, het zijn termen die je steeds vaker hoort. Niet vreemd, want de netwerken van medewerkers zijn zeer waardevol en mensen vinden het prettig om met mensen te praten, niet met logo’s. Verschillende organisat...

Lees verder op Frankwatching »

26 Facebook shares 26 96 Twitter shares 96 122
Frankwatching

Employee Advocacy stopt niet bij het delen van content. De volgende stappen zijn het cureren en creëren van content. Een te grote inspanning voor een medewerker? Dat valt best mee. Bedrijven zetten hun medewerkers steeds vaker in als online ambassadeurs....

Lees verder op Frankwatching »

11 Facebook shares 11 36 Twitter shares 36 47
Frankwatching

Uber, Airbnb en Etsy zijn alle drie marktplaatsen die aanbieders aan kopers koppelen. Ondertussen zijn deze ‘two sided platforms’ uitgegroeid tot kanalen met miljoenen klanten. Uber is zelfs een blauwdruk geworden voor duizenden startups, die zich de...

Lees verder op Frankwatching »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 27
Frankwatching