Zorgorganisaties moeten marktgerichter, klantgerichter, wendbaarder, ondernemender en innovatiever worden om te kunnen overleven. Je zou verwachten dat zorgorganisaties daarom volop inzetten op het zo snel mogelijk versterken van hun ‘marketingcompetent...
Lees verder op Frankwatching »

40

0
713 Do 04 februari 2016 - 07:07Sjors Van LeeuwenFrankwatchingDe coronacrisis luidt een nieuwe werkelijkheid in met een grote economische recessie en een anderhalvemeter-samenleving. Dat vraagt van bedrijven en instellingen een kritische blik op hun visie, ambitie en strategie. Business as usual bestaat immers niet...
Lees verder op Frankwatching »

22

19
41 Ma 04 mei 2020 - 06:06Sjors Van LeeuwenFrankwatchingHoe verdien je geld in een anderhalvemeter-samenleving? Veel bedrijven moeten door de coronacrisis op zoek naar een ander businessmodel. Met nieuwe waardeproposities én een rendabel verdienmodel. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In dit artikel vind...
Lees verder op Frankwatching »

0

29
29 Ma 25 mei 2020 - 06:06Sjors Van LeeuwenFrankwatchingZorgaanbieders hebben al jaren te maken met gereguleerde marktwerking en daarmee ook met concurrentie. Zorginkopers en cliënten kunnen zelf hun zorgaanbieders kiezen. Ook op de arbeidsmarkt is er veel concurrentie door een tekort aan geschoold personeel....
Lees verder op Frankwatching »

10

15
25 Di 06 augustus 2019 - 11:11Sjors Van LeeuwenFrankwatchingNet als de rest van de maatschappij staat de zorg op zijn grondvesten te schudden. Het personeelstekort is groot, zorgkosten blijven stijgen, toegankelijkheid en kwaliteit van zorg staan onder druk en patiënten en cliënten worden mondiger én kritischer...
Lees verder op Frankwatching »

0

24
24 Zo 10 januari 2021 - 08:08Sjors Van LeeuwenFrankwatchingEén ding is duidelijk. Door de coronacrisis kunnen alle strategieplannen de prullenbak in. We gaan over naar het ‘nieuwe normaal’. Met een enorme economische recessie en een onbekende 1,5 meter-samenleving. Wat nu? Wat moet je doen om overeind te bli...
Lees verder op Frankwatching »

0

22
22 Ma 20 april 2020 - 06:06Sjors Van LeeuwenFrankwatchingDe maatschappij digitaliseert in snel tempo en dat heeft grote impact op het gedrag van consumenten. Niet alleen in het bedrijfsleven, ook in de gezondheidszorg. Mensen klikken, liken, posten en reageren met hun pc, laptop of smartphone dat het een lieve...
Lees verder op Frankwatching »

0

22
22 Ma 09 april 2018 - 11:11Sjors Van LeeuwenFrankwatchingRegeren is vooruitzien. Die eeuwenoude wijsheid is belangrijker dan ooit in een wereld die voortdurend verandert en door het coronavirus op zijn kop staat. Strategic foresight is een manier waarmee je de toekomst kunt doorgronden én creëren. Toekomstbes...
Lees verder op Frankwatching »

0

15
15 Ma 08 juni 2020 - 05:05Sjors Van LeeuwenFrankwatchingDe coronacrisis heeft grote impact. Markten trillen op hun grondvesten, sectoren staan stil en bedrijven staan op omvallen. Het consumentenvertrouwen neemt af, klanten maken andere keuzes en van business as usual is geen sprake meer. Om te kunnen overleve...
Lees verder op Frankwatching »

0

12
12 Ma 18 mei 2020 - 06:06Sjors Van LeeuwenFrankwatchingWe kennen allemaal het verhaal van Nokia, Kodak, Polare, Free Record Shop, V&D en vele anderen. Zij waren niet in staat om het roer tijdig om te gooien. Als de omstandigheden sneller veranderen, moeten organisaties sneller meeveranderen. Zo eenvoudig...
Lees verder op Frankwatching »

0

0
0 Wo 29 juni 2016 - 11:11Sjors Van LeeuwenFrankwatching