Blije en uitermate betrokken medewerkers zorgen voor betere dienstverlening en een positieve klantbeleving. Dit heeft weer een aantoonbaar effect op omzetgroei. Klinkt goed, maar hoe richt je je organisatie daar op in? Je krijgt het voor elkaar in negen s...
Lees verder op Frankwatching »

68

0
554 Ma 02 mei 2016 - 11:11Saskia AalbertsFrankwatchingTechnologische ontwikkelingen gaan zo snel dat de mens ze niet meer bij kan houden. We leven in een tijdperk van disruptie en bedrijven moeten veranderen om zich hierin staande te kunnen houden. Hoe doe je dat? En wat kun je daarbij leren van startups? To...
Lees verder op Frankwatching »

70

0
398 Ma 07 december 2015 - 10:10Saskia AalbertsFrankwatchingWat is de definitie van een handboek eigenlijk? Het is een publicatie die de stand van zaken over een onderwerp volledig én actueel beschrijft. Een lastige uitdaging voor elk digitaal onderwerp, zeker bij de brede term ‘social’. Maar ‘Handboe...
Lees verder op Frankwatching »

39

0
252 Ma 16 maart 2015 - 14:02Saskia AalbertsFrankwatchingB2B-commerce is moeilijk. Veel moeilijker dan B2C-commerce. Doordat alle variabelen complex zijn en doordat klanten steeds verwender raken in hun verwachtingen. Vooral door zijn of haar eigen ervaringen als consument. Gelukkig liggen er enorme kansen o...
Lees verder op Frankwatching »

60

0
220 Di 04 november 2014 - 12:12Saskia AalbertsFrankwatchingWat kunnen bedrijven leren van de innovaties van vroeger? De lessen van Columbus, Magellaan, Amundsen, Hillary en Armstrong zijn goed toepasbaar op het innovatieproces bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten. Innovatie is een expeditie waar p...
Lees verder op Frankwatching »

21

0
166 Do 27 november 2014 - 12:12Saskia AalbertsFrankwatchingHoe klantgericht is jouw organisatie nou echt? Ontwikkel jij producten vóór of mét je klanten? Complete cocreatie is misschien spannend, maar kan tot geweldig resultaat leiden. Benieuwd hoe? Complete cocreatie. Wat is dat? Niet alleen je klant om input...
Lees verder op Frankwatching »

92

46
138 Do 01 maart 2018 - 12:12Saskia AalbertsFrankwatchingHet scrum-framework écht toepassen blijkt voor veel organisaties nog lastig. Maar wat nu als je de methodieken wél exact volgt? In hoeverre is dat voldoende? Of komt er bij scrum meer kijken en gaat het om de agile waarden? Cases van Achmea, de HAN en s...
Lees verder op Frankwatching »

70

43
113 Vr 10 november 2017 - 12:12Saskia AalbertsFrankwatchingDat oordeelt de jury van de FD Henri Sijthoff-prijs. En het is de schuld van juristen en communicatieafdelingen. Moeten communicatieprofessionals zich dit aantrekken? En kunnen zij dit veranderen? Jaarverslagen van de 25 grootste bedrijven zijn niet verb...
Lees verder op Frankwatching »

25

0
70 Di 18 november 2014 - 14:02Saskia AalbertsFrankwatchingHoe moeilijk kan het zijn om klantvriendelijk te zijn? De theorie over customer experience is zeker geen rocket science. Toch tonen alleen social media al elke dag ontelbare voorbeelden van niet-klantgerichte acties. Is het dan echt zo lastig in de prakti...
Lees verder op Frankwatching »

27

34
61 Do 28 september 2017 - 09:09Saskia AalbertsFrankwatchingBen jij zo’n manager die gelooft dat zijn bedrijf over 10 jaar nog bestaat? Overtuigd is dat het niet overspoeld raakt door start-ups? Denk jij dat je producten altijd relevant blijven voor klanten? Of weet jij zeker dat je organisatie ten dode is opges...
Lees verder op Frankwatching »

32

22
54 Wo 25 juli 2018 - 11:11Saskia AalbertsFrankwatching