Het eerste wat opkomt wanneer iemand zijn webshop gaat verkopen is de vraag omtrent de waarde. Want wat is de waarde van je webshop en hoe bepaal je die op een geloofwaardige manier? Beide vragen worden ons regelmatig gesteld en het antwoord daa...

Lees verder op Marketingfacts »

10 Facebook shares 10 33 Twitter shares 33 184
Marketingfacts

Vaak worden webshops pas gewaardeerd rond het moment van overname: een verkoper is benieuwd wat zijn onderneming waard is en een koper wil vaststellen hoeveel hij of zij maximaal aan de overname zou moeten uitgeven. Het is echter nuttig om ook bij de waar...

Lees verder op Marketingfacts »

5 Facebook shares 5 14 Twitter shares 14 19
Marketingfacts

In de loop van de tijd is er een breed scala aan methodes ontwikkeld waarmee de waarde van een webshop bepaald kan worden. Denk aan de intrinsieke waarde (ook wel de ‘boekhoudersmethode’ genoemd) en de rentabiliteitsmethode. Daarnaast worden er vaak v...

Lees verder op Emerce »

5 Facebook shares 5 10 Twitter shares 10 15
Emerce

Webwinkels worden vaak pas gewaardeerd rond een moment van overname: de koper wil weten hoeveel hij moet bieden en de verkoper is benieuwd wat hij kan vragen. Een waardering is echter ook nuttig wanneer een overname niet in het vizier is! Een goede waarde...

Lees verder op Emerce »

3 Facebook shares 3 7 Twitter shares 7 10
Emerce

Veel van de huidige onlineondernemers zijn gestart met niets en bouwden zelf in de loop der jaren stapje voor stapje hun webshop uit tot een bloeiende onderneming. Omdat e-commerce een relatief nieuwe branche is, was dat tot voor kort misschien wel de eni...

Lees verder op Emerce »

1 Facebook shares 1 8 Twitter shares 8 9
Emerce