Het einde van het jaar nadert, dus is het weer tijd voor de welbekende trendoverzichten. Bekende onderzoeksbureaus zoals Gartner, Forrester en IDC hebben eerder deze maand al in hun kristallen bol gekeken en hun lijstje ingediend. Interessant is het om al...

Lees verder op Marketingfacts »

83 Facebook shares 83 0 Twitter shares 0 1075 LinkedIn shares 1075 22 GooglePlus shares 22 1180
Marketingfacts

Aan het eind van 2014 zorgde Fred Wilson, durfkapitaal-investeerder in onder andere Twitter en Facebook, voor een klein relletje onder de socialmediagoeroes. Zijn opmerking ‘de sociale media fase van het internet is afgesloten’ schoot bij he...

Lees verder op Marketingfacts »

60 Facebook shares 60 0 Twitter shares 0 672 LinkedIn shares 672 34 GooglePlus shares 34 766
Marketingfacts

Deze week maakte mede-oprichter van WhatsApp Jan Koum bekend dat de berichtendienst meer dan 1 miljard gebruikers heeft. Bijna één op de zeven mensen op aarde maakt gebruik van de diensten van WhatsApp. Dagelijks worden er 42 miljard beri...

Lees verder op Marketingfacts »

82 Facebook shares 82 0 Twitter shares 0 641 LinkedIn shares 641 7 GooglePlus shares 7 730
Marketingfacts

‘Context collapse’ noemt Mark Zuckerberg, de ceo van Facebook, het inmiddels zelf. Het feit dat steeds minder mensen minder vaak informatie over zichzelf via het platform verspreiden. Het aantal gebruikers stijgt nog steeds, maar Facebook wordt voorna...

Lees verder op Marketingfacts »

251 Facebook shares 251 0 Twitter shares 0 466 LinkedIn shares 466 10 GooglePlus shares 10 727
Marketingfacts

Auteur Eli Pariser beschrijft in zijn boek 'The Filter Bubble' (2011) hoe zoekmachines en sociale netwerken ervoor zorgen dat we als het ware in een digitale echoput leven. Door de sterk verbeterde personalisatie en door mensen met dezelfde interesses te...

Lees verder op Marketingfacts »

180 Facebook shares 180 0 Twitter shares 0 394 LinkedIn shares 394 12 GooglePlus shares 12 586
Marketingfacts

Eind februari 2012 kocht supermarktreus Ahold het online postorderbedrijf Bol.com, de marktleider in online non-foodverkopen in Nederland en België, voor een bedrag van 350 miljoen euro. Ahold-topman Dick Boer zei destijds: "Bol.com biedt ons het platfor...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 456 LinkedIn shares 456 5 GooglePlus shares 5 461
Marketingfacts

Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon en Facebook, de Frightful Five zoals ze in de Amerikaanse pers worden genoemd, zijn de nieuwe monopolisten. De mens is in hun ogen slechts een algoritme en dat leidt tot onbeperkte mogelijkh...

Lees verder op Marketingfacts »

38 Facebook shares 38 77 Twitter shares 77 280 LinkedIn shares 280 0 GooglePlus shares 0 395
Marketingfacts

In een wereld die alsmaar complexer wordt doordat alles en iedereen met elkaar verbonden is, staan bedrijven voor een enorme uitdaging: ze kunnen niet snel genoeg veranderen. De oplossing schuilt in het hercombineren van bestaande digi...

Lees verder op Marketingfacts »

41 Facebook shares 41 0 Twitter shares 0 333 LinkedIn shares 333 5 GooglePlus shares 5 379
Marketingfacts

"Het internet is een van de weinige dingen die mensen hebben gebouwd zonder het werkelijk te begrijpen." Het is "het grootste anarchistische experiment in de wereldgeschiedenis." Zo begint het eerste hoofdstuk van het boek ‘De Digitale Lente’ (2013) v...

Lees verder op Marketingfacts »

43 Facebook shares 43 0 Twitter shares 0 332 LinkedIn shares 332 3 GooglePlus shares 3 378
Marketingfacts

"Jouw sociale netwerk is eigendom van adverteerders. Elk bericht dat je plaatst, elke vriend die je maakt en elke link waarop je klikt wordt gevolgd, opgenomen en omgezet in data. Adverteerders kopen jouw gegevens zodat ze je meer advertenties kunnen tone...

Lees verder op Marketingfacts »

58 Facebook shares 58 0 Twitter shares 0 276 LinkedIn shares 276 21 GooglePlus shares 21 355
Marketingfacts