Stel, je bent online marketeer voor een koffiebranderij. Je besluit een a/b-test te doen om de verkoop van koffiezetapparaten te boosten. Er wordt een mooi design gemaakt met een aantal mooie foto’s, een grote groene call-to-action, 10 procent ...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 20 Twitter shares 20 20
Marketingfacts

Wel eens gehoord van The Paradox of Confirmation? Wellicht beter bekend onder de naam van het meest bekende voorbeeld, Raven’s Paradox, van de Duitse wetenschapsfilosoof Carl Gustav Hempel in 1965. Het probleem is als volgt: wanneer je onderzoek doet, w...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 17 Twitter shares 17 17
Marketingfacts

Crypto beer & pizza nights zijn avonden waar je bijna niet meer omheen kunt. Dagelijks wordt er gepraat over Bitcoin, Ripple, Litecoin en ga zo maar door. Massaal kopen we Bitcoins en vertellen we aan elkaar hoeveel meer onze munten waard zijn geworde...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 16 Twitter shares 16 16
Marketingfacts

Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 13 Twitter shares 13 13
Emerce

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Emerce

We veranderen wat af aan onze websites, allemaal om conversies te verhogen of andere KPI's te halen. Wat we hierbij vergeten is dat de aanpassing van het design niet direct leidt tot het doel (het verhogen van de conversie). Wat wél leidt tot dat doel is...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Marketingfacts

Ontwikkeling is heel belangrijk. Hoe kan het dan dat opleidingen, cursussen en conferenties het aantal inschrijvingen zien teruglopen? Opleidingsbudget is er wel. Toch blijkt het lastig te zijn om het goed in te zetten....

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Emerce

De neiging om na een experiment in de data te zoeken naar segmenten of condities waardoor je hypothese wél klopt, is veel terug te zien bij bedrijven die online experimenteren. Maar mag je wel uitspraken doen over data als je er geen hypothese over hebt...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 4 Twitter shares 4 4
Emerce

Met een enthousiaste poging om een recept te onthouden ging ik afgelopen week naar de supermarkt om mijn verjaardagsetentje voor te bereiden. Tevergeefs helaas want zodra ik de basisingrediënten in (…) Lees meer...

Lees verder op Webanalisten.nl »

1 Facebook shares 1 1 Twitter shares 1 2
Webanalisten.nl

26 maart 2019 was de eerste editie van Emerce Digital Food in Amsterdam. Dit spiksplinternieuwe event werd afgetrapt door Jop de Vrieze, wetenschapsjournalist voor onder andere NRC. Naast 21 sprekers (…) Lees meer...

Lees verder op Webanalisten.nl »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 1
Webanalisten.nl
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/