Terwijl het zo voor de hand lijkt te liggen dat interne online sociale netwerken of ook wel enterprise social networks (ESN) genaamd (zoals bijvoorbeeld Yammer) nuttig kunnen zijn blijven ze vaak leeg. Je hoeft het internet maar op te gaan of in je omgevi...

Lees verder op Marketingfacts »

35 Facebook shares 35 0 Twitter shares 0 488
Marketingfacts

Geregeld komen er in de gereedschapskist van marketingcommunicatie nieuwe, vooral digitale, instrumenten bij. Kijk bijvoorbeeld maar naar native advertising, persuasion api’s, recommender systems, customer service bots, contentmarketing en ook...

Lees verder op Marketingfacts »

79 Facebook shares 79 0 Twitter shares 0 399
Marketingfacts

In de zojuist verschenen nieuwe publicatie van de hand van Carlo Kiksen voor de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) wordt er ingezoomd op de rol die merken spelen in het b2b-veld. Dat gebeurt eigenlijk veel te weinig en...

Lees verder op Marketingfacts »

18 Facebook shares 18 0 Twitter shares 0 292
Marketingfacts

Getriggerd door een aantal opmerkingen om mij heen dat de net promotor score (nps) toch wel heel cruciaal is bij het voorspellen van toekomstig businesssucces, kon ik de verleiding om hierover een artikel te schrijven niet meer onderdrukken. Dat lukt...

Lees verder op Marketingfacts »

31 Facebook shares 31 0 Twitter shares 0 259
Marketingfacts

Bankiers die ons land bijna aan de rand van de afgrond hebben gebracht. De zeer hoge bonussen van de CEO’s. De soms maffe regels van de EU. Geld weggeven aan andere landen in Europa. Politici zoals Kathleen Ferrier die dankzij een verouderd regeltje...

Lees verder op Marketingfacts »

136 Facebook shares 136 0 Twitter shares 0 198
Marketingfacts

Onlangs was ik getuige van een zeer geanimeerde discussie op Twitter over de vraag wat de ROI is van contentmarketing. Strekking van het betoog was - en ja ik chargeer nu even - dat dit niet zoveel uitmaakt, zolang je maar content met passie maakt. Je pot...

Lees verder op Marketingfacts »

34 Facebook shares 34 0 Twitter shares 0 168
Marketingfacts

Mark Earls heeft een nieuw boek geschreven dat luistert naar de titel 'Copy, Copy, Copy'.  Hierin heeft hij verder gewerkt aan de thema’s die ook al in twee van zijn vorige boeken 'The Herd' (2008) en 'I’ll have what she’s having' (2011) voorkw...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 146
Marketingfacts

Word of mouth (WOM) aanbevelingen van mensen die je vertrouwt zijn altijd een sterke bron van overtuiging geweest in koopprocessen. Dat wordt ook vaak aangenomen voor online aanbevelingen (eWOM). Vandaar dat veel bedrijven dankbaar gebruik proberen te m...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 105
Marketingfacts

Op 27 september j.l. vond de 3e International Consumer Brand Relationship Conference plaats in Orlando, Florida. Daar verzamelde zich een groep van marketingwetenschappers en -praktijkmensen om de laatste stand van zaken binnen het vakgebied door te...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 101
Marketingfacts

Voor mij ligt het nieuwe boek van dr. Christian Jarret, een expert op het gebied van psychologie en neuroscience. Het is een imposante schatkist van meer dan 300 pagina’s geworden over de mythes van het brein. Helder beschrijft de auteur allerlei neuro-...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 97
Marketingfacts
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/