Volgens het CBS zit ruim een derde van de Nederlandse bedrijven op Twitter, boven het Europese gemiddelde. Maar hoe doen ze het daar? Een onderzoek van Staples (uit 2013) laat zien dat meer dan de helft van de bedrijven in het MKB-segment niet weer hoe so...

Lees verder op Marketingfacts »

143 Facebook shares 143 0 Twitter shares 0 655
Marketingfacts

SEO, zoekmachine-optimalisatie, is een lastig en soms nogal een abstract onderwerp. Er gaan veel verhalen over rond. Sommige terecht, andere zijn simpelweg verzonnen. De moeilijkheid zit hem in het feit dat seo nu eenmaal voor een groot deel abs...

Lees verder op Marketingfacts »

44 Facebook shares 44 38 Twitter shares 38 82
Marketingfacts

‘Content is king’, dat is we met z’n allen al jaren roepen. En daar valt nog steeds weinig tegen in te brengen. Maar wanneer we specifiek naar e-commerce kijken, is content helemaal niet ‘king’. Webshops lijken content, en da...

Lees verder op Marketingfacts »

15 Facebook shares 15 0 Twitter shares 0 76
Marketingfacts

Het klinkt misschien als iets ongrijpbaars. Iets dat weggelegd is voor de corporates die ons land rijk is. En dat is ook precies de reactie die ik vaak zie wanneer het gesprek gaat over het onderwerp thought leadership. Want waarom zou een relatief klein...

Lees verder op Frankwatching »

14 Facebook shares 14 41 Twitter shares 41 55
Frankwatching

Het jaar 2018 is door Fastcompany bestempeld als ‘het jaar van de vrouw’. Dit jaar gaan we rigoureuze veranderingen zien op het gebied van ongelijkheid. Dit geldt zowel voor bedrijfsmatig als maatschappelijk vlak. De toegenomen aandacht voor (on)gelij...

Lees verder op Frankwatching »

13 Facebook shares 13 22 Twitter shares 22 35
Frankwatching

De fintech-sector staat op dit moment op z’n kop, mogelijk aangedreven door de financiële crisis die ondertussen (grotendeels) achter ons ligt. We zoeken naar verandering, naar meer transparantie, en eerlijkheid. En dat is terug te zien in de markt. La...

Lees verder op Frankwatching »

1 Facebook shares 1 26 Twitter shares 26 27
Frankwatching

Content is king, thought leadership, SEO… er is al heel veel geschreven over de leidende rol van content in het hedendaagse marketing-landschap. Niet zonder reden uiteraard. Want waar zouden we zijn zonder die constante stroom van hoogwaardige informati...

Lees verder op Marketingfacts »

6 Facebook shares 6 20 Twitter shares 20 26
Marketingfacts