Les Binet en Peter Field presenteren deze maand hun derde publicatie over marketingeffectiviteit. Hun boodschap is alarmerend. Door digitalisering zijn marketeers steeds meer gaan besteden aan activatie en minder aan merkbouw. Het belang van branding nam...
Lees verder op Marketingfacts »

0

45
45 Do 25 oktober 2018 - 06:06Rob RevetMarketingfactsNu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als er ergens binnen een bedrijf snel veel valt te besparen, is het immers bij marketing en co...
Lees verder op Marketingfacts »

0

20
20 Di 24 maart 2020 - 10:10Rob RevetMarketingfactsHet opheffen van XS4ALL en Telfort door KPN riep veel en soms heftige reactie op. Van klanten en soms ook van vakgenoten. Deze vergeten echter dat merken voor ondernemingen een middel zijn en geen doel op zich. Ook is het risico op klantverlies bij merkbe...
Lees verder op Marketingfacts »

0

19
19 Wo 16 januari 2019 - 07:07Rob RevetMarketingfactsDeze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model...
Lees verder op Marketingfacts »

0

18
18 Vr 26 juni 2020 - 06:06Rob RevetMarketingfactsDaar waar de levensverwachting van mensen toeneemt, lijkt die van bedrijven en merken af te nemen. In de tsunami van digitale disruptie sneuvelen merken en bedrijven bij bosjes, als je consultants en sprekers moet geloven. Kijk maar naar Kodak. Maar klopt...
Lees verder op Marketingfacts »

0

18
18 Do 05 juli 2018 - 09:09Rob RevetMarketingfactsNu de coronacrisis ons leven overhoop gooit en de toekomst ongewis maakt, is een beetje zekerheid wel prettig. Kunnen merken dat bieden? Volgens sommigen wel. “Consumenten snakken naar vertrouwen en leiderschap van merken”, kopte Adformatie begin deze...
Lees verder op Marketingfacts »

0

16
16 Vr 01 mei 2020 - 06:06Rob RevetMarketingfactsDe effectiviteit van marketing neemt sterk toe als merken een betere balans aanbrengen tussen lange en korte termijndoelen en -activiteiten. Maar geldt dat ook voor B2B-merken? De Engelse onderzoekers Les Binet en Peter Field deden hier onderzoek naar. La...
Lees verder op Marketingfacts »

0

15
15 Ma 03 juni 2019 - 06:06Rob RevetMarketingfactsVorige week publiceerden WPP en Kantar de 'BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands'. Ofwel: de dertig meest waardevolle Nederlandse merken volgens de BrandZ-methode. Het publiceren van dit soort ranglijsten roept altijd vragen op. Al was het maar omdat d...
Lees verder op Marketingfacts »

0

14
14 Ma 17 december 2018 - 07:07Rob RevetMarketingfactsPurpose is hot, hip en happening. Het merendeel van de Nederlandse marketeers zegt ermee te werken en volgens sommigen is purpose hét recept voor ongekende merkloyaliteit en merkgroei. Consumenten betalen bovendien meer voor merken met een purpose. Maar...
Lees verder op Marketingfacts »

0

14
14 Ma 26 augustus 2019 - 06:06Rob RevetMarketingfactsSterke merken blijken niet immuun voor de coronapandemie. 57 procent verliest namelijk merkwaarde in de laatste Best Global Brands van Interbrand. Opmerkelijk is dat de waarde van biermerk Corona Extra wel toenam. Een eigen associatiemeting laat zien...
Lees verder op Marketingfacts »

0

13
13 Di 27 oktober 2020 - 07:07Rob RevetMarketingfacts