Hoe jouw bedrijf écht klantgericht kan worden - niet als een slogan, maar als strategie? Dat is de hamvraag die ruim aan bod komt op onze customer-centric culture tour in Las Vegas. Ik zat samen met Davy Kestens, CEO van Sparkcentral, die er ook...

Lees verder op Bloovi »

125 Facebook shares 125 24 Twitter shares 24 447
Bloovi

Onlangs las ik ‘dat customer centricity dood is’, puur omdat bedrijven er maar niet in slagen om de omslag te maken van product centricity naar customer centricity. En zelfs zij die dat wel deden, zouden die nieuwe aanpak nog niet kunnen omze...

Lees verder op Bloovi »

54 Facebook shares 54 34 Twitter shares 34 402
Bloovi

Bedrijven die erin slagen om zichzelf opnieuw uit te vinden hebben altijd één of meer van de kenmerken uit het onderstaande lijstje:  6 richtlijnen om disruptie te overleven geschreven door Thomas Van den Elzen in Ondernemerschap. Tags: R...

Lees verder op Bloovi »

59 Facebook shares 59 0 Twitter shares 0 350
Bloovi

Vandaag staan bedrijven onder hoge druk om te veranderen, zo hoor je in de wandelgangen. Ik denk dan altijd, als je druk ervaart en over disruptie klaagt, zit je toch aan de kant waar het brandt. Want degenen die je doen veranderen, zij die de dr...

Lees verder op Bloovi »

172 Facebook shares 172 43 Twitter shares 43 215
Bloovi

Beeld je even in: je staat te midden van een grote menigte. Iedereen om jou heen heeft dezelfde leeftijd, nationaliteit en hetzelfde geslacht als jou. Zie je hen? Die ene persoon naast jou lijkt overigens erg veel op je beste vriend uit de middel...

Lees verder op Bloovi »

16 Facebook shares 16 0 Twitter shares 0 172
Bloovi

“At some point, everything's gonna go south on you... everything's going to go south and you're going to say, this is it. This is how I end. Now you can either accept that, or you can get to work. That's all it is. You just begin”. Wijze woor...

Lees verder op Bloovi »

30 Facebook shares 30 1 Twitter shares 1 145
Bloovi

Een rechter in Brussel veroordeelt Facebook omdat het data verzamelt over ons en daar vervolgens stoute dingen mee doet, die ons schaden. Facebook moet ons vertellen wat ze met die data gaan doen. De rechter probeert de mensheid te redden. Alleen w...

Lees verder op Bloovi »

46 Facebook shares 46 22 Twitter shares 22 68
Bloovi

Ik heb het altijd voor het centraal stellen van de klant gehad. Maar meer en meer besef ik dat bedrijven eigenlijk niets meer over de klant te stellen hebben. Het enige wat ze kunnen doen is een relatie opbouwen met de klant. Die gedroomde klante...

Lees verder op Bloovi »

33 Facebook shares 33 33 Twitter shares 33 66
Bloovi

De toekomst maak je vandaag. Dat klinkt als een platitude. Maar waarom zouden we als mens anders onze verbeelding hebben uitgevonden, dan om die toekomst te maken? Door bijvoorbeeld 30 jaar verder te kijken en dat beeld terug te rekenen naar morg...

Lees verder op Bloovi »

27 Facebook shares 27 17 Twitter shares 17 44
Bloovi

Halloween is het ideale moment om horrorverhalen te schrijven en daar ik doe graag aan mee. Laat ik het hebben over de grootst mogelijke gruwel voor bedrijven en bedrijfsleiders: hoe meer je de klant probeert te sturen, hoe minder je daarin slaagt....

Lees verder op Bloovi »

9 Facebook shares 9 8 Twitter shares 8 17
Bloovi