Serious games zijn geen spelletjes die je speelt voor vermaak. Ze zijn bedoeld om een gedragsverandering te bereiken, binnen de zorg en binnen de samenleving als geheel. Tevens dienen zij de wetenschap. Speltoepassingen dus met een duidelijk doel. ...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 10 Twitter shares 10 10
Emerce

Wetenschappelijk onderzoek met ondersteuning van de crowd is één groot spel. Met z'n allen puzzelen om oplossingen te vinden of voorspellingen te maken; het wordt 'citizen science' genoemd. Wat houdt het precies in, en wat kun je ermee?...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 9 Twitter shares 9 9
Emerce

In mei dit jaar verklaarde de verzamelde assemblee van de World Health Organization dat gameverslaving officieel een gedragsziekte is. Daarmee is gameverslaving definitief opgenomen in de ICD 11, de zogenaamde International Statistical Classification of D...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 8 Twitter shares 8 8
Emerce

Tien procent van de ouderen geeft zelf aan zich ernstig eenzaam te voelen. Eenzaamheid is een toenemend probleem in de samenleving. Serious games kunnen een oplossing zijn. En soms hoeft dat niet eens digitaal te zijn... ...

Lees verder op Emerce »

0 Facebook shares 0 5 Twitter shares 5 5
Emerce
Aangeboden door: https://hjwebdevelopment.nl/