Moet je een grote portemonnee hebben om je merk op de kaart te zetten? Nee, en steeds meer kleine merken bewijzen dat. Met beperkte middelen slagen ze erin een trouwe fanbase op te bouwen. Ze kunnen rekenen op een groep toegewijde medewerkers die schijnba...

Lees verder op Marketingfacts »

80 Facebook shares 80 0 Twitter shares 0 394
Marketingfacts

Zijn er in Nederland goede voorbeelden van gesponsorde content te vinden? Dat was de vraag waarmee ik de voorbereidingen voor dit derde artikel over het onderwerp begon. Ik wilde die zoektocht starten bij merken dicht bij huis, die bereid zijn om te betal...

Lees verder op Marketingfacts »

27 Facebook shares 27 0 Twitter shares 0 189
Marketingfacts

Sterke merken vertellen een oprecht verhaal. Dat stelde ik eerder al op Marketingfacts. En ik liet zien dat kleine merken vaak de beste vertellers zijn van die verhalen. Daarvoor gebruikte ik buitenlandse voorbeelden, maar via Indie Brands ontdekte ik ook...

Lees verder op Marketingfacts »

45 Facebook shares 45 0 Twitter shares 0 76
Marketingfacts

Eindeloos kan ik me vergapen aan merken die jaloersmakende content produceren. Nog meer waardering heb ik voor merken die uitblinken in de verspreiding ervan. En daarmee bedoel ik de merken die storende advertenties hebben afgezworen en erin slagen releva...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 74
Marketingfacts

Afgelopen weken verdiepte ik me in gesponsorde content. Slechts een oppervlakkige verkenning zeg ik er direct bij, want één ding kan ik alvast concluderen: er valt veel over het onderwerp te zeggen. In mijn zoektocht naar kwaliteit verkende ik tot nu to...

Lees verder op Marketingfacts »

2 Facebook shares 2 0 Twitter shares 0 68
Marketingfacts

Afgelopen jaar lanceerden verschillende bedrijven een contentplatform. Zo kwam Deloitte met Forward en A.S.R. met Ikdenkvooruit.nl. Opnieuw merken die eigen uitgever worden, een domein claimen en alle content op één centrale plek verzamelen. Puik plan!...

Lees verder op Marketingfacts »

47 Facebook shares 47 16 Twitter shares 16 63
Marketingfacts

Steeds meer merken ontdekken de kracht van verhalen. Sommige vertellen ze alleen, voor andere zijn die verhalen de reden dat ze bestaan. Voor een miniserie ga ik langs bij merken die inspireren met hun verhaal. Ik ben vooral benieuwd naar de dri...

Lees verder op Marketingfacts »

30 Facebook shares 30 0 Twitter shares 0 50
Marketingfacts

Als we vakgenoten en -bladen mogen geloven, is iedereen druk met contentmarketing. Talloze jaloersmakende voorbeelden en boeken vol praktische tips versterken die gedachte. Jeuken je handen ook al om klanten aan je te binden met meeslepende content? Hee...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 1 Twitter shares 1 43
Marketingfacts

Nederland telt veel kleine, onafhankelijke merken die inspireren met hun verhaal. In een serie interviews ga ik op zoek naar hun drijfveren. Waar komen die vandaan, wat leveren ze op en hoe houdbaar zijn ze eigenlijk? Voor het eerste artikel ging ik langs...

Lees verder op Marketingfacts »

12 Facebook shares 12 0 Twitter shares 0 30
Marketingfacts

Gesponsorde content ligt gevoelig. Roer het onderwerp aan en je belandt automatisch in een schimmige hoek van de marketing. Bij veel vakgenoten roept deze vorm van contentdistributie apocalyptische beelden op. Over redacties van kranten en bladen die hun...

Lees verder op Marketingfacts »

0 Facebook shares 0 0 Twitter shares 0 30
Marketingfacts